trondbue Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Pappa har en Toyota Hilux 2.4D 1991 med en original Toyota radio med kassettspiller som nå skal nytes ut i en Sony CD-spiller. Problemet er bare hvordan jeg skal få ut den gamle radioen? Står i bruksanvisningen til den at det skal fjernes et plast deksel foran den (som ikke ser ut til å være der, i hvert fall ikke likt som det er bilde av) og trykke inn to pinner på hver side av den. Men ser ikke noe hull, så må jo væøre dette dekselet som må vekk da, men noen som vet hvordan man finner disse to pinnen og får trykt dem inn? Er jo litt plast rundt radioen, men den sitter jo delvis dekket av resten av dashbordet, og kan ikke være nødvendig å skru løst dette vel? Noen som vet hvordan jeg skal gjøre det? Kan ta bilde hvis det hjelper noe. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ta bilde du, vil sikkert hjelpe litt... Lenke til kommentar
saab9000 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Du må dra av det lille plastramma som sitter på spilleren, så tar du de to pinnene og dytter inn og deretter drar hele spilleren ut.. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Har vært ute å tatt noen det skal gjøres i bruk står at bilder og scanet inn hvordan det står det skal gjøres i bruksanvisningen. Den rammen rundt som er merket med to her i bruksanvisningen ser ikke slik ut i bilen, mye tynnere hvis det er denne som er der som menes. Bruksanvisningen: Nærbilde av venstre side på radioen: Det siste bildet ligger som vedlagt fil i bunnen her. Den kanten som er helt ytterst og lenger ute en radioen henger sammen med hele dashbordet. Men hvis den tynne rammen som sitter rundt må vekk, hvordan tar jeg da vekk denne? Denne sitter jo delvis bak dashbordet. Endret 14. juli 2005 av trondbue Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Er redd for at du må demontere midtkonsolen for å komme til fanskapet... Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 hammer eller slegge ??? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 du kan bruke 2 skrutrekkere eller noe spist å bende den ut på vær side (pleier ikke å sitte så godt), er noen spor der ser jeg, kan sikkert bruke en sånn skinne for å få den ut å. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Fikk av den plastramma rundt radioen nå. Fikk løsnet litt på dashbordet og dradd det nesten en cm ut så jeg klarte å vippe den ut, riktignok i litt redusert tilstand når den kom ut da. Men da er det bare å få ut den radioen, og det skjønner ikke jeg hvordan man skal gjøre. Ser egentlig ikke ut til at den er festet i en slik ramme som ligger rundt den siden jeg ikke kan se noen ramme. Begynner å lure litt på om den er festet få den andre måten som strå beskrevet, nemlig skrudd fast i dashbordet. Så i såfall må jo hele bunnen av det ut, men noen som v et hvordan jeg gjør dette? Kan få løsnet det i bunnen, men ikke i toppen med reguleringen tl varmen. Noen som vet noe? Eller en plass der jeg kan finne ut hvordan man fjerner nederste delen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå