Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvordan finne grunn til restart?

Anbefalte innlegg

PCen min har restartet seg 3 ganger de siste 2 døgnene. Det har den aldri gjort før. Den står kun å laster ned. Temp og alt er ok.

Har selv ikke sett at den har restartet, kun kommet til at den er startet på nytt siden Norton feilmeldingen jeg får i oppstarten står på skjermen (denne har vært der hele tiden, så det er ikke grunnen).

Er det noe sted jeg kan slå opp å se hva som kan være årsaken. Jeg har ikke installert noe nye programmer eller hardware de siste dagene. Kun byttet chipset viften forrige fredag, og den er kjøligere nå enn før, så der skal ikke problemet ligge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der står det feil og noe DCOM. under den står dette:

Innstillingene for maskinstandard-tillatelse gir ikke Lokal Aktivering-tillatelse for COM Server-programmet med CLSID

{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}

til brukeren NT-MYNDIGHET\LOKAL TJENESTE SID (S-1-5-19). Denne sikkerhetstillatelsen kan endres ved hjelp av det administrative verktøyet Komponenttjenester.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Men hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Helt riktig vedrørende DT.

Men prøvde det jeg fant på eventid.net, men jeg finner ikke feilen der.

Jeg finner fil CLSID nummeret i rededit, men der finner jeg ingen info om hva den hører til, den ligger under en mappe som heter "Appfiler.appfilersvr" som ligger under HKEY_CLASSES_ROOT katalogen.

Irriterende greier. Det er vel når slike ting skjer at men nesten, jeg understreker NESTEN, har lyst på en MAC

Lenke til kommentar

mener du å ta ned siste oppdatering til Windows?

edit: jeg har lastet ned alle oppdateringene. Men jeg tror faktisk, er ikke helt sikker, at disse problemene kom etter siste oppgradering, men er langt fra sikker.

Det hadde sikkert fikset seg hvis jeg reinstallerte maskinen, men gidder ikke å gjøre det før jeg får nytt skjermkort, bare venter på R520 først.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...