Gå til innhold

Farge kode for gjennomsiktig?

Anbefalte innlegg

Satser på at det er her dette skal postes :whistle:

Saken er den at jeg lager theme til min SE K750i telefon og da må jeg bruke endel slike koder for å gi farge til endel greier.

Men så lurer jeg på om det finnes en kode hvor fargen er gjennomsiktig slik at det som er bakrunn heller kan vises?

Prater om slike fargekoder: #E0E0E0

Endret av Tøbbi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette lar seg ikke gjøre, medmindre telefonen din bruker hex-koder for farger på en annen måte enn en datamaskin gjør det.

Hvert av de tre tallparene representerer et hex-tall mellom 0 og 255 som angir hvor mye av henholdsvis rød, grønn og blå som skal være i fargen. #000000 blir svart (0,0,0), #FF0000 blir rød (255,0,0), #FFFFFF blir hvit (255,255,255). Skalaen går fra svart til hvitt, og det finnes ingen gjennomsiktig.

(Om det derimot er åtte tegn angir de siste to gjennomsiktigheten til fargen. Da er det bare å gi en kode som slutter på 00 så blir fargen klin gjennomsiktig samma hva)

Men sikker på at det ikke er en innstilling for det noe sted? MÅ du angi hex-kode? kan du ikke velge farge i en meny, der gjennomsiktig er et av valgene (har 0 kjennskap til telefonen din, bare gjetter i ørska)

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...