Gå til innhold

Data borte etter sammenslåing av partisjoner

Anbefalte innlegg

Jeg skulle merge to partisjoner idag med Norten Partitionmagic 8.0, men fikk en feilmelding etter prosessen var ferdig og før Xp startet opp igjen. Vel inne var all data på den ene partisjonen borte og de var ikke slått sammen. En NTFS primær-pratisjon og resten av disken er 'unallocated'. Forsøk på å undelete pratisjonen gav intet resultat.

Noe forslag til hvordan jeg skal kunne få frem dataene på partisjonen som nå er uallocated..?

Jeg bruker XP SP2 med alle oppdateringer. (og har heldigvis en disk2 som jeg booter fra)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Powerquest vet selv at det de driver med er helt på grensen av det mulige. For å slå sammen to partisjoner må begge slettes, og en ny lages. PQ klarer dette SAMTIDIG som de klarer å få med seg dataene. De anbefaler STERKT å ta backup av alle data før man driver med partisjonering på disker som inneholder viktige data. Går det galt er IBAS de rette for jobben:

www.ibas.no

Lenke til kommentar

TriNitroToluen: hvis du blir så irritert over at noen smådesperate ikke tråler gjennom 20000 innlegg så skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor du bumper innlegget..

For andre som skulle få samme problem:

File Recovery

Freeware. Fant mange av filene, men rekonstruerer ikke katalogstruktur, filnavn mm.

GetDataBack

Koster litt, men er verdt det. Fant det aller meste på disken + rekonstruerte det meste av katalogstrukturem samt filnavn. Dvs, jeg fikk kopiert ut alle bildene, MP3 og det meste av det jeg var redd for var tapt.

Dagens tips er allikevel: Ta backup! Har du to disker så bruk f.eks SecondCopy og speil de katalogene du vil beholde.

God helg

Lenke til kommentar

jeg hadde problemer med partition magic da jeg smelta sammen noen partisjoner i høst, og jeg fiksa det ved å endre partisjonsbokstav. mene så var ikke mitt problem helt samem som ditt da. jeg hadde plutselig ikke tilgang til partisjonen (mener jeg å huske i alle fall)

mene da jeg endra bokstav så fika disken seg og dataen og tilgangen kom tilbake

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Dagens tips er allikevel: Ta backup! Har du to disker så bruk f.eks SecondCopy og speil de katalogene du vil beholde.

God helg

Dagens tips:

Ikke bruk Partition Magic. Ikke bruk Partition Magic. Ikke bruk Partition Magic.

Men GetDataBack er en engel i nøden, det har du rett i.

God helg! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...