Gå til innhold

Komplett.no og (demo)hovedkort

Anbefalte innlegg

Bestilte dette demobrukte hovedkortet på komplett i midten av juni. jeg valgte dette hovedkortet pga. pris, AGP port (har ikke falt for PCIE ennå :)) og ikke minst medfølgende trådløst nettverk. Selve hovedkortet fungerer utmerket, men det var ikke noe trådløs nettverks kort eller 'dongle' i esken. jeg tenkte ikke videre over dette da jeg skrudde sammen pcen - tebkte det var inegrert på hovedkortet - men windows klagde slettes ikke over drivere til noen form for trådløst nettverksenhet.

Etter litt snoking på internett fant jeg ut at den nederste (gule) PCI-porten er ment til et (ikke tilstedeværende) 'medfølgende ' trådløst nettverkskort. Jeg tok dette opp med komplett tidlig i denne uken, men de står fast på at siden jeg bestilte en demovare -og at de advarer om at det kun er hovedkortet de leverer - har jeg kun krav på selve hovedkortet og ikke noe funksjonalitet ut over dette. Jeg er uenig i kompletts argumentasjon her. På deres produktinformasjon står det ettertrykkelig (to ganger tilogmed) at kortet har 10/100/1000 Mbits nettverkstilknytning samt 802.11b/g. Det står _ikke_ at den trådløse nettverkstilknytningen leveres på et tillegskort, og dermed ikke kan garanteres levert. Ut ifra produktinfoen kan man godt tro (slik som jeg gjorde i starten - etter jeg fikk kortet) at den trådløse nettverksfunksonaliteten er inegrert i hovedkortet.

Hvis ikke komplett kan levere meg varen de selger meg(dvs hovedkort _med_ trådlst nettverk), driver de med villedende markedsføring i min oppfatning - og skylder meg et trådløst nettverkskort.

Forøvrig fikk jeg fullstendig bundle rent bortsett fra trådløst nettverk. Og denne saken er sendt videre til forbrukerrådet :) komplett, skjerp dere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demo hovedkort fra komplett er noe dritt!

Kjøpte et rimelig asus kort der det stod at alt skulle være med, men fikk kun kort. Irriterende å ikke ha I/O shield en gang!

Useriøst av komplett å ikke ha korrekt produktinfo i det minste :( Forstår det dog når de er så store...

Lenke til kommentar

@goophy: det er det som er problemet. når det selger hovedkortet med trådløst nettverk - viser igjen til produktsidene. når hovedkortet ikke levers med det trådløse nettverkskortet kan de i det miste fjerne trådløs nettverkstilknytning fra produktinfoen. Man kan ikke leses seg til at hket ikke har trådløst nettverk integrert fra de sidene.

EDIT2: Etter å ha lest innlegget ditt ordentlig, trekker jeg tilnake mine påstander, OC-freak. Vi er visst i samme båt her :)

Endret av sLiVeRr
Lenke til kommentar
@goophy: det er det som er problemet. når det selger hovedkortet med trådløst nettverk - viser igjen til produktsidene. når hovedkortet ikke levers med det trådløse nettverkskortet kan de i det miste fjerne trådløs nettverkstilknytning fra produktinfoen. Man kan ikke leses seg til at hket ikke har trådløst nettverk integrert fra de sidene.

Produktinformasjonen blir ikke skrevet på nytt spesielt for demohovedkortene.

På MSI sine sinder er det bilde av en ekstern WLAN-antenne og det finnes heller ikke hovedkort til desktopbruk med 100% internt WLAN.

Jeg tviler på at du kommer noen vei som helst med dette her. :)

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

se på linken i 1ste post igjen. det er til produktinfoen til _demo_hovedkortet jeg bestilte. Der står det:

Nettverkstilknytning  Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

(uthevet av meg)

see what i mean?

Lenke til kommentar

Ja erfaringsmessig er det slik:

-Hallo, du snakker med.....

-Ja hei, jeg har kjøpt et demo hovedkort som det mangler noe tilbehør til.

-Jaha, virker kortet?

-Ja kortet virker.

-Ok dette er en demovare og det kan hende det ikke følger med alt tilbehør.

-Men dette stod ikke nevnt!

-Det står nevnt generelt for alle demovarer at tilbehør kan mangle (Demovare? La oss drite en lang i å gi noe support så lenge kortet i seg selv virker).

-Blabla kommer ingen veg....

Edit: PÅ det kortet jeg bestilte stod det IKKE noe om at det kun var kortet.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Og det er mange av oss....

Jeg lånte for ikke lenge siden et hovedkort av en kompis. Dette hadde han kjøpt på komplett.no som demovare for rundt 400 NOK + frakt. Joda, kortet fungerer det, men to av fire fester til CPU-vifta/kjøleren er knekt! Dette stod det selvfølgelig ikke noe om. Jeg er ikke imponert over Komplett på noen områder og handler kun der om det er i nøden!

Lenke til kommentar
Forøvrig fikk jeg fullstendig bundle rent bortsett fra trådløst nettverk.
Da har du jo fått MER enn du har krav på, siden de ganske tydelig skriver:
Dette produktet er en demovare til redusert pris. Produktet selges ikke som nytt og dette kommer av at det kan ha vært brukt, har ødelagt emballasje, er returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende. Etter beste evne har vi forsøkt å legge inn informasjon om hva som er demo-årsaken på denne siden.

NB! Produktet skal være i fungerende stand og har vanlig garanti.

NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler,manual,brackets,IO shield + + mangler!!!)

Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør.

Varen kan ha skrumerker i fester o.l.

Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

Dette er da ganske tydelig, er det ikke?

Og denne saken er sendt videre til forbrukerrådet :) komplett, skjerp dere!
Tror ikke du kommer langt med det, men du har jo alltids angrerett... :)

Og til DJ ZooL:

Her har Komplett åpenbart sjekka for dårlig, men de sier jo at "NB! Produktet skal være i fungerende stand og har vanlig garanti.", så her er det bare å klage! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har handla sikkert 10-15 demovare kort fra komplett oppigjennom årene.. aldri vært en feil med noen av de. Men ja, en bør være klar over at det KUN er kort som følger med :) de var ikke like flinke til å merke med dette før nei..

Men jeg har fått en del hovedkort i sån store "jiffy" poser, og jeg trodde ikke disse akkurat var antistatiske ? .. siste Asus P4C800-E kom i en stor jævel av en jiffy pose, ingen sån grå antistatisk som de pleier.

Men alt funka da greit.. er litt kjipt med demovare når en skal selge videre og da, må lissom selge det uten en ting ekstra og. Bla det i/o shieldet er veldig kjekt å ha, for å avlaste en del porter (er noen som er unødvendig brutale med å sette inn bla ps.2 mus/tastatur o.l.)

Lenke til kommentar

Som en nevnte, trådløst nettverkskort er en del av selve kjøpsargumentet på dette kortet... Da holder det ikke av komplett å bare informere om en generell mangel...

Du har en sak og du har rett.. Dem kan ikke fraskrive seg rettigheter bare ved å skrive en slik generell regel.. I og for seg så funker rett og slett ikke produktet for deg..

Lenke til kommentar

OK. La oss si at jeg skal selge et slikt hovedkort brukt. Jeg reklamerer med støtte for Wlan og det hele, men sier også at ikke alt i bundle følger med.

Ville du som kjøper vært fornøyd dersom du fikk det uten wlan kortet? Jeg hadde jo tross alt reklamert med at det støtter wlan. Er det ikke en vesentlig defekt? Jeg tror ingen hadde godtatt det. Det at komplett.no er så store er ingen unnskyldning, snarere en god grunn til å kreve at de er ordentlige i slike saker.

Jeg burde absolutt ikke sagt wlan støtte noe som helst sted i min reklame for produktet.

Dette er helt klart et brudd på markedsføringsloven. Reklamen er villedende. Det er kun de som har peiling, og VET at ingen kort har 100% innebygget wlan som vet at dette eksterne kortet kreves. Det står ikke beskrevet at wlan støtten kan mangle. Det kan ikke kreves at kunden skal undersøke både hos produsent og andre for å finne ut at wlan er et eksternt kort.

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Godt at noen her er enige i hvertfall:) som charlie di meola sa - hadde de solgt det som et neo2 platinum hadde det ikke vært et problem. men WLAN mulighetene var faktisk et "major bying point" for meg - så her er det noen ugler i mosen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder et eget kort for WLan, og det ikke står i produktbeskrivelsen at dette kortet ikke er integrert på selve hovedkortet, så kan jeg forstå at kunden føler seg "lurt", selv om Komplett har retten på sin side. Sjekk de fulle spesifikasjonene, det kan hende det står at WLan ikke er integrert på kortet, men følger med som eget kort... i såfall har du ikke noe å klage over. Står det ingenting om dette, så synes jeg du bør benytte angrefristen og kjøpe et kort som ikke er demo. Ja, det kan du jo forøvrig gjøre uansett.

Ellers er det rart at personer som alltid er misfornøyd når de handler fra Komplett, fortsatt bruker de (sikter ikke til deg sLiVeRr, men en viss annen her som alltid klager over Komplett til tross for at han av visse grunner burde gå litt stille i dørene).

Lenke til kommentar

hadde jeg selv sett det hovedkortet hadde jeg og tatt det som en selvfølge at Wlan følger med.

Produktinformasjon

Produktbeskrivelse MSI K8N Neo2 Platinum-54G - hovedkort - ATX - nForce3 Ultra

Produkttype Hovedkort

Produktformfaktor ATX

Dimensjoner (BxDxH) 30.5 cm x 24.5 cm

Brikkesett type NVidia nForce3 Ultra

Maks. databushastighet 1000 MHz

Prosessor 0 ( 1 ) - Socket 939

Kompatible prosessorer Athlon 64, Sempron

RAM 0 MB (installert) / 4 GB (maks.)

Støttet RAM-teknologi DDR SDRAM

Diskkontroller Serial ATA-150 (RAID), ATA-133 (RAID)

Lydutgang Lydkort - 7.1 surround

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Lenger ned i produktinfo så gjentar de jo det samme igjen.

også står det jo ikke nevnt som tillegs utstyr heller.

Tillegskontakter (valgfritt) 2 x IEEE 1394 (FireWire), 4 x Hi-Speed USB

Nei stå ditt du :)

Jeg og bestilte et Hovedkort Asus A8N SLI Delux fra de som demo kort, men da jeg fikk det så var det et rent A8N SLI og ikke delux :( Men de sendte meg rett med engang jeg sa ifra.

Endret av JonV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har forståelse for at trådstarer er skuffet/frustrert, dog ikke for at "noen" andre her henger seg på.

Dersom det er første gangen man bestiller demovare.. og ikke har satt seg helt inn i hva det vil si.. greit.. I motsatt fall vil jeg si man "roper ulv" uten noen grunn..

Demovare er ett greit alternativ for de av oss som vil spare (tildels) mange kroner på å kjøpe selve komponenten uten å betale for tilbehør vi allerede har/ikke trenger.

Når det er sagt har jeg av og til (særlig fra Komplett) blitt skuffet over varen.. Defekt, mangler og preg av ukyndig bruk har jeg opplevd å få tilsendt.. Da er det bare å benytte angrefrist....alternativt returnere og få tilsvarende OK vare i retur.

Prisene på noen demovare (bl.a. HK) har dessverre steget litt for mye etter omlegging av rutiner/Webshop hos Komplett..PD-Data har stort sett langt bedre tilbud på demovare (ihvertfall HK.. skjermkort er Komplett fremdelse best på pris..stort sett).

At det (nesten) alltid mangler IO-shield er heller ikke Komplett's feil, men de *idiotene* som opprinnelg anskaffet HK'et og ikke returnerer IO-shield sammen med HK.

Av og til er man heldig og får tilsendt komplett vare.. (opplevde det nylig med ett Abit NF8-kort fra Komplett.. til en *meget* god pris).

Nei,..her har du ingen god sak trådstarter... tror jeg... :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...