Corn Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg er på jakt etter et nytt hovedkort og derfor leser jeg mange tester nå for tiden. Det er mulig at jeg ikke følger helt med i tiden, så kan noen fortelle meg hva en Riser(?) port duger til? Under bildet står det forklart følgende: "Equipped with a 1/6/1 (AGP/PCI/Riser) layout..." Kan noen fortelle meg hva porten helt til høyre på bildet gjør for noe? Hva kan jeg koble til den? Bildet er hentet fra denne reviewen av EPoX 4G4A+ (I845G) Edit: Ikke helt flink med BBcode enda nei :smile: [ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-07-29 21:19 ] Lenke til kommentar
Corn Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Oh, btw, Noen som vet om noen andre enn Databutikken som selger dette kortet? (Trenger ikke "+" utgaven) Ettersom jeg ser at det koster 105$ (ikke "+") som tilsvarer 800spenn og ikke 1450kr som databutikken skal ha Lenke til kommentar
kvest Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Du kan ha modem der, et sånt lite fint kort modem så det ikke tar så stor plass :smile: Hvertfall om det er den porten jeg tror det er, finnes en lignende port på enkelte ferdigbygde pc'er (tror det er NEC eller Packard Bell sine). Lenke til kommentar
Corn Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Ah, da var det ikke noe viktig jeg gikk glipp av :smile: Men da var da fryktelig ille hvis jeg må betale såpass mye mer, det blir jo mye mer aktuelt å ta + utgaven når jeg titter på amerikanske priser. Databutikken skal ha 1588 kr PriceWatch fant 867 kr Er ikke mulig å bestille dette fra utlandet da? Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Noe eg lurer på er, hva er den lille "lcd" skjermen på hovedkortet? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 "LCD" skjermen viser koder når maskinen booter. Så hvis den henger under POST så kan du se hva som er feil. Tilsvarende funksjonalitet får du med ASUS produktet Ipanel som passer i en 5 1/4" plass i kabinettet. Det finnes også PCI kort med slike små "LCD" "brikker" som gjør at du kan lese i hvilken "mode" hovedkortet ditt er i. Når du har bootet ferdig og alt er ok så står det som regel FF og når du er i hvilemodus F1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå