Superkonge Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg var på Shell i dag og så at de hadde Samsung SGH-X480 til 699kr med ring kontant fra sense. Jeg kjøpte den og tenkte at jeg skulle gi bort d nye simkortet og bruke mitt gamle simkort fra chess. Dette gjorde jeg forrige gang jeg kjøpte en telefon med ring kontant. Når jeg leser på det store advarselsklistremerket som dekker halve eska så ser jeg at det står: "Telefonen vil ikke fungere med SIM-kort fra andre operatører". Har jeg da drete på draget eller kan jeg få til å bruke chesskortet mitt alikevel? Mvh Superkonge Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Bare prøv..? De fleste låser er knyttet til nettet, altså Telenor vs Netcom. Sense er vel Telenors nett, mens Chess bruker begge. Har du Netcom-Chess vil det nok ikke fungere, men har du Telenor-Chess vil det kanskje fungere helt fint. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hver operatør som selger operatør-låste mobiler låser disse mot bruk av andre sim-kort enn sine egne. Hver operatør som har eget prefiks får egne unike sim-kort. Har aldri hørt om operatører som låser mot bare nettverket, men kan godt hende det eksisterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå