thisischris Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 God aften folkens Har en litt eldre pc som jeg gjerne skulle fått overklokka litt, men kan dessverre ikke så mye om dette her så jeg lurte egentlig bare på om dere snille mennesker kunne hjelpe meg litt? BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG CPU: Intel Pentium 4 2.00GHz (20 x 100) Hovedkort: Abit SA7 Minne: 512 Mb (PC2100 DDR SDRAM) (133 MHz) Skjermkort: ATI Radeon 9250 256mb (AGP x4) Kan jeg overklokke noe av dette her? Lenke til kommentar
thisischris Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 ikke det nei Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 kanke no på intel desverre...og kjenner ikke hovedkortet...vært i bios før?? Lenke til kommentar
thisischris Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Joa, har vært i bios før. Jeg kan faktisk en hel del om pc osv, men har ikke peiling på alt som har med overklokking å gjøre. Jeg vet at man kan bruke "ATI Tool" for å overklokke et ATI-skjermkort, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan overklokke det. Når jeg prøver å ta de testene som følger med programmet, slår datamaskinen seg av og på - litt ute i testen. Men uansett, det som interesserer meg mest er å overklokke CPU'en min. Takker for svar Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 kan prøve gå inn i bios og øke mulitipier og fsb littegrann..og volten på cpu etter da det trengs...ta noen 3 d marks mella hver gang du forandrer noe og se om den overlerer testen ..om ikke mer volt.... men som sagt overklokking er risikabelt.. mulig j forklare dårlig..hmm... s noen hovedkort kanman øke volten til skjermkortet på trur j..da kan du komme lenger..eller bommer j dær? Lenke til kommentar
thisischris Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ikke vet jeg Men uansett, skal sjekke dette ut - takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå