HKRoed Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Hei! Neon her som kan tipse meg om en innbrudds-alarm med GSM sender til en overkommelig pris? Trenger IKKE abm hos noen vaktselskaper Har søkt i Google, men de er da vannvittig dyre..... Endret 14. juli 2005 av SpritHansi Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har du ikke tenkt og gjøre som dem fleste andre i landet, la alarmen gå over telefon linja som kan kuttes. Om de i det hele tatt har alarm som går til et vakt selskap. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Har du ikke tenkt og gjøre som dem fleste andre i landet, la alarmen gå over telefon linja som kan kuttes. Om de i det hele tatt har alarm som går til et vakt selskap. Ikke bry deg om hva slags linje jeg skal ha, bare evt hvor jeg får tak i en billig alarm med GSM sender. Til opplysning så går ikke GSM igjennom en telefonlinje! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 @Lord-KGA: Nå har de fleste hus telefonlinjer i bakken, og hvor mange innbruddstyver har du sett som står i hagen og graver opp kabelen for deretter å kutte den..? 1. De fleste innbrudd er gjort av streifere, som ikke har med seg annet utstyr enn noe til å knuse en rute med. De fleste knuser ruta, går inn vinduet, og går ut igjen en plass det er dør. 2. De fleste leverandører har vel en funksjon som gjør at om linja til alarmstedet brytes, så får de beskjed om det, og rykker ut. Man slipper vel alarmlyden, men det kommer fremdeles noen. Og en GSM-sender hindrer dette, da den har et SIM-kort og sender via GMS-nettet, uten andre kabler enn den fra sentralenheten og til selve senderen, som da bør stå i et område med bevegelsesdetektor. Bor en fyr nedenfor meg på Gjøvik som selger slikt, men husker ikke hva det heter. Han har mye rart utstyr på huset sitt, inkl videoovervåkning.. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Kunne du evt ha skaffet meg en web-adresse?? :-) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Skal ikke til Gjøvik igjen før 14. august.. Men det finnes en del elektrikerforretninger som selger, disse har sjeldent tilkobling noe alarmsentral.. Moelv Elektro (eller hva fan det heter ) selger vet jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå