Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke nettverksadresse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan du prøve følgende som skal gi svar om noe som helst fungerer:

Sett på din PC (Manuelt):

IP-Adresse: 10.0.0.10 (Evt øk med 1 helt til du ikke får feilmelding

Nettmaske: 255.255.255.0

Standard Gateway: 10.0.0.138 (Egentlig ikke viktig i første omgang)

Prøv så følgende i et kommandolinjevindu: (Eller hva det nå henter på norks):

Ping 10.0.0.138

Jeg mistenker at det ikke kommer til å fungere, men man kan aldri være 100% sikker. Forøvrig, sinnsykt merkelig å ha 10.0.0.138 som default gateway, men det er nå så.

Lenke til kommentar

Dette er noe av det merkeligste jeg har vært borti på lenge.

Mange gode forslag her ute å går, stå på folkens

hvis det ikke er sagt (har skum lest den siste sida) kan du prøve å av isntallere tcp i nettverksinstillinger for så å installe på nytt..

Lenke til kommentar

Det ser i følge Telenor sine sider at 10.0.0.138 kan være standard adresse på modemet (gateway)

Da kan vi friskmelde modemet/routeren. Etter routeren må det da være en switch eller hub. Er det forsøkt å bytte om på portene til de forskjellige maskinene på switsh/hub? En switch/hub kan være dårlig. Det har jeg selv opplevd flere ganger..

Det med å avinnstallere tcpip har han gjort i og med at maskinen er formatert og satt opp på nytt.....

Endret av aron
Lenke til kommentar

Okay, kan noen forklare dette for meg?

Aktiverte netopp det gamle, integrerte kortet I BIOS...

Da fikk jeg opp den gamle lokale tilkoblingen min, som klikket før...

Jeg satte kabelen i det gamle, bare for å sjekke, lissom, og plutselig funker det igjen?

Kan noen forklare hva som har skjedd? Hvorfor det ikke vil funke på det nye kortet når instillingene på begge er helt like?

Lenke til kommentar

Jeg bare referer det som er sakt tidligere i tråden til glede for de som ikke har lest alt.... :whistle:

EDIT:

Var tidligere inne på å få deg til å se etter konflikter og IRQ problemer i maskinvaren. Det er typisk årsak til slike merkelige ting selv om det er sjelden etter at vi ble kvitt Win 9x

Endret av aron
Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva som har skjedd? Hvorfor det ikke vil funke på det nye kortet når instillingene på begge er helt like?

Hvilken hastighet har du på forbindelsen med det gamle kortet? Det KAN være at instillinger i forbindelse med dette (Tidligere nevnt), Det KAN være driveren (tidligere nevnt), og det KAN være feil ved nettverkskortet (tidligere nevnt).

Lenke til kommentar

Jeg vet at alt dette er tidligere nevnt, og det jeg gjorde nå, gjorde jeg senest for fem timer siden, uten effekt... Det er medt derfor jeg lurer... Uansett takker jeg meget mye for all hjelp jeg har fått her på forumet, og har lært en del, også, tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...