fntd Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har Telenor ADSL på tre maskiner i huset, gjennom router, men av og til finner ikke min egen pc nettverksadresse... Den blir tilkoplet, og jeg har sjekket instillingene på tcp\ip... Prøvde å kjøpe nytt nettverkskort, men får ikke ny nettverksadresse... Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Rart at folk nesten aldri forteller hvilket os de har når de stiller spørsmål hvor det spiller en rolle... Lenke til kommentar
fntd Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Sorry, er nybegynner... Har XP proffessional Lenke til kommentar
fntd Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 men er det noen som kan hjelpe meg? Alt av innstillinger står slik det alltid har stått, og jeg begynner å bli ergerlig... kan problemet ligge i kabelen? den har stått i klem en god stund, og selv har jeg aldri hørt om at det kan ha noe å si, men det er jo ett forslag... Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 start > run > cmd > ipconfig /renew Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 eller start > kjør > cmd > ipconfig /renew all Lenke til kommentar
fntd Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Det har jeg allerede prøvd... funka ikke... Hver gang jeg prøvde å gi en ipconfig kommando, fikk jeg bare beskjeden "windows IP konfigurasjon", uten noe mer info... Prøvde både "ipconfig /release", "ipconfig /all" og "ipconfig /renew"... Alt som skjedde var beskjeden "windows ip-konfigurasjon" Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Sjekk at nettverkskabelen sitter godt inne (banalt, ja, men et sted starter vi) Sjekk at LED for Link er på, både på din maskin og på routeren. Sjekk at LED for aktivitet blinker når det er traffik. Sjekk IPnummer på de maskinene som virker, og prøv ping fra den som ikke virker til de to andre. Endret 16. juli 2005 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
fntd Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Prøvd alt det der... alt av LED-lys lyser, og jeg får ikke kontakt med andre pc'er... Fik ipconfigen til å funke, men får beskjed om at jeg ikke får kontakt med DHCP-serveren. Jeg begynner å bli desperat, og hvis jeg ikke snart finner en løsning, ser jeg meg nødt til å formatere hele greie, noe jeg selvfølgelig ikke føler sterkt for... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Kan du sette opp en oversikt over det du har prøvd slik at vi slipper å foreslå dette på nytt. Det kan også være greit om det forteller oss hvilke nettverks-innstillinger du har på "problem-PCen". Og siden kablen har vært i klem - forsøk med en annen kabel. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Støtter overnevnte. I tillegg kan du boote en live Linux-CD for å se om den får kontakt. Det vil si deg om det er at hardwareproblem eller om det er oppsettet. Lenke til kommentar
fntd Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Det jeg har prøvd hittil er å trykke på reparer på tilkoblingen, da fikk jeg vite at jeg ikke fikk IP-adresse og skulle kontakte nettvarksansvarlig. Deretter prøvde jeg ipconfig kommandoen på cmd, og fikk vite at jeg ikke fikk tilkobling til DHCP-serveren. Innstillingene på tcp\ip eå motta alt av ipadresser og servere automatisk, slik jeg alltid har hatt det. Kabelen har riktignok ligget lenge i klem, men jeg bblir tilkoblet, så jeg skulle ikke tro at det var noe galt med den... Jeg har tilogmed kjøpt nytt nettverkskort i håp om at feilen lå i det integrerte kortet mitt, men det hjalp ikke. Tror jeg har summert opp det meste jeg har prøvd nå... Lenke til kommentar
fntd Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Nå begynner jeg virkelig å lure... Ble drit lei av ikke å klare å fikse det, så jeg formaterte hele driten, og lagret alt som var viktig på en ekstern hd... Selv etter at jeg har formatert, får jeg opp feilmeldingen om at jeg ikke får kontakt med dhcp serveren... tilogmed bytta kabel... Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Nå begynner jeg virkelig å lure... Ble drit lei av ikke å klare å fikse det, så jeg formaterte hele driten, og lagret alt som var viktig på en ekstern hd... Selv etter at jeg har formatert, får jeg opp feilmeldingen om at jeg ikke får kontakt med dhcp serveren... tilogmed bytta kabel... Har du forsøkt å bruke en annen port på routeren? Lenke til kommentar
fntd Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg kommer ikke inn på routeren... Har ikke tilgang på noe annet enn min egen maskin... Kommer ikke inn på andre pc'er på nettverket, heller ikke inn på internett... skjønner ingenting... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg er fortsatt ikke sikker på hva resultatet er når du prøver å pinge, i begge retninger. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Du har ingen HW problemer med nettverkskortet (System-Maskinvare-Enhetsbehandling) ? Ikke alle nettverkskort som automatisk støttes av Windows, men trenger egne drivere... Lenke til kommentar
fntd Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Vet ikke helt hva du mener med å pinge... kan jeg det nå, da? i og med at jeg ikke har noen kontakt med noe annet enn min egen pc? I enhetsbehandling får jeg beskjed om at alt funker... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hmmm.... Virker rimelig håpløst.... Skjønner godt at du er lei! Har du forsøkt å kjøre veiviseren for nettverkstilkobling? Lenke til kommentar
fntd Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Jada... tror det var noe av det første jeg gjorde etter å ha formatert hele driten... Kan det være noe feil på hovedkortet eller noe sånt? jeg har gått helt tom for idèer og løsninger.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå