[email protected] Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg prøvde og overklokke den gamle k6-2'en som jeg fant nede i kjelleren. Den er på 350 mhz, men jeg har hatt den på 450 mhz lenge nå. Så jeg overklokket den lenger til 500 mhz men da får jeg ikke noe bilde på skjermen lenger. Hva kan ha skjedd? Vil det kansje hjelpe å ta ut h-kort batteriet i en dag eller to? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Da har du overklokka for mye! samme skjedde med min gamle maskin på 500mhz, klokka til 700mhz og da stoppa den å funke! kjørte 680mhz stabilt men når jeg kom til 700 så takka den for seg og slokna! vet ikke helt hva du skal gjøre for at den skal funke igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 K6-2 350 på 450 !!! Da var du heldig. Min 350 ville bare gå på 420MHz og det var etter at jeg økte spenningen fra 2,2v til 2,5v. Å prøve å få den opp på 500 måtte jo bare gå galt. De prosessorene er dårlige på overklokking og 450 burde du være meget fornøyd med. Eneste du kan gjøre nå er å la PC'n kjøle seg ned, sette ned multiplieren og prøve på nytt. Hvis det ikke går kan du ta ut stikkontaktnen, resette biosen med en jumper og stille multiplieren enda lengre ned. Våkner den fortsatt ikke er den nok død. Da trenger du HK+cpu+vifte siden du ikke får ta i så gamle prosessorer lengre. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg kommer ikke inn i biosen engang for skjermen er svart. Viftene og alt annet bråk i maskinen går men ikke noe skjermbilde. Håper det hjelper å ta ut batteriet siden det ikke er min pc, men en jeg låner... Er det ikke noen knapp jeg kan holde nede imens jeg skrur på så den blir resetet eller .no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå