Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med nettverket.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har 2 PC`er koblet sammen i et nettverk.

Den ene pc`n finner den andre og kommer inn på delte dokumenter til den.

Den andre finner den men kommer ikke inn på delte dokumenter.

Hva må vi gjøre for at den skal få tilatelse til å komme inn på den andre maskinen?

Takker for seriøse svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket operativsystemer kjøres?

Hvis winxp pro prøv dette..

Dobbelklikk på Min Datamaskin->Verktøy->MappeAlternativer->Vis->Huk bort "bruk enkel fildeling".

Ellers så kan du fortelle noe mere om problemet ditt, feilmeldinger feks :p

Lenke til kommentar
Sørg fra at du har en bruker med samme navn og passord på begge. Vidre må de være emdlem av samme arbeidsgruppe, men det regner jeg med at de er alt, siden du får tilgang den ene veien.

Huh, trenger slettes ikke være medlem av samme arbeidsgruppe :no:

Den ene kan godt være i MSHOME, og den andre i HANSEN-NETTVERKET, funker fett for det.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til: Jeg har en pc som er koblet på trådløst nett hjemme og en annen som ikke kommer seg inn på det trådløse nettverket, kan jeg koble den som ikke kommer på nett sammen med den som har trådløst nett med en switch?

Sånn at den skal få internett? isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
Tror du har misforstått spørsmålet, orker ikke å forklare "bedre" akkurat nå

Og da kan det nok hende at andre ikke "orker" å svare bedre heller...

Ellers vil jeg anbefale å sette opp FTP-server i hjemmenettverket. Sinnsykt mye raskere enn å hente delte dokumenter via Delte Mapper.

Lenke til kommentar

Kjører selv GuildFtp, men har hørt at Bulletproof også skal fungere bra. Er selv fornøyd med min. Bare husk å avinstallere eventuelle FTP-servere som er i IIS-pakka til windows. Ellers blir det konflikt.

Du finner GuildFtp på http:www.snapfiles.com/freeware

Edit: Når det gjelder Ftp-klient har jeg lenge brukt SmartFTP da jeg synes ws_ftp er lite brukervennlig og har lite funskjoner. SmartFTP er brukervennlig og med masse funksjoner. Men i det siste har jeg brukt Whisper FTP-surfer da jeg synes den er enklere og mer stabil mtp opplasting av mange filer i ett løft.

Har prøvd Filzilla og AceFtp en liten stund, men faller hele tiden tilbake på SmartFTP og FTP-surfer. Selv kona mi synes SmartFTP er enkel å bruke.. :D

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...