Gå til innhold

Montere vindu med medfølgende gummilist.

Anbefalte innlegg

Arg. Jeg har sett at mange på forumet monterer plexiglass med sånn list: LIGUMO.JPG

Det er jo også den som følger standard med vinduer fra microplex. Men jeg kan ikke fatte hvordan dere får det til, dritten løsner og er et rasshøl. Kan noen gi en detaljert beskrivelse? Og nei, det finnes ingen guide til akkurat den lista.

mvh sur jævel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt vindu med tilhørende list fra Microplex. Det funket fint å sette det inn! Det følger jo med denne lille "skiva" som du skal bruke til å merke rundt vinduet før du skjærer ut. Det skal også sies at jeg banna et par ganger og brukte ca 1 time på det, men til gjengjeld ble det ganske pent syns jeg! Bruk masse såpevann når du surrer med vinduet og lista, det gjør det litt lettere, for lista blir helt "sleip"

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt det med den skiva. Uansett, er bare festing av list som gjenstår nå. Skal prøve med såpevann og slikt.

fulgte det ikke med en liten skive bit da?..så var det en liten dobbelsidig teip bit på vinduet...da fester du vindu der du vil med den teipbiten! også legger du skiva inntil kanten, så putter du en penn eller blyant inni hullet på skiva og presser skiva mot kanten av "glasset" mens du kjører den rundt hele

da får du et hull som blir ca 3-4mm større en nvinduet...da passer det fint med lista fordi den er så tjukk

Lenke til kommentar

har min list og plexiglass på ett q-tec kabbinett.. lista sitter som støpt! glasset også.

men kan desverre ikke fortelle hvordan jeg fikk det til.. brodern sat det inn (han brukte en hel natt :tease:)

naboen min bestilte samme glass lamme meg, og hannes lister står ut alle veier ;)

tror bare det var broren min som gjorde det profft ;)

men HUSK å lage huller en del større en glasset er.. fordi listen tar ganske så stor plass.

legger ved ett GAMMELT bilde av pc'en.. som dere ser ble det en del riper og slik under opperasjonen, men det skal jeg lakere snart.

edit: leif, og jeg fant ut at jeg tror det er samme bilde som i avataren min ;) pc'en ser ganske aneledes ut nå så jeg tror jeg må få oppdatert avataren.

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Såpevann funker bra. :) Har ikke fått det helt til, men snart.

Lurer også på om det er noen som klarer å forstå seg på chrome.jpg

Den skjønner jeg virkelig ikke, har et vindu jeg skulle ha festa med den. Er bare én åpning på den. Har sett folk feste med den, selv om det står "dekorasjonslist".

Lenke til kommentar
Såpevann funker bra. :) Har ikke fått det helt til, men snart.

Lurer også på om det er noen som klarer å forstå seg på chrome.jpg

Den skjønner jeg virkelig ikke, har et vindu jeg skulle ha festa med den. Er bare én åpning på den. Har sett folk feste med den, selv om det står "dekorasjonslist".

kjøpt den på microplex? ...det er sånn list du legger i selvedøra...sånn pynte list som du fester på slik at den utskjørte kanten blir fin, da må du fest vindu med silikon eller lim eller no sånt inne på baksiden..eller skruer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...