Gå til innhold

Støy fra flatskjermer -reelt problem?

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Sikkert et idiotisk spørsmål, men kan man oppleve støy fra nyere lcdskjermer?? (Jeg mener ikke viftestøy men høyfrekvente lyder.)

Eller er jeg "støyparanoid" nå? :blink:

(Er nesten paranoid nok til å kjøpe zalmankabinett til 8000 så det kan jo tenkes)

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Joda, jeg kan jo ikke si at jeg er plaget av høylytt støy under arbeid med lcd akkurat. :-)

Det er mer i forhold til arbeid av lydteknisk art jeg tenker at det kan bli problematisk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Jeg har en LCD-skjerm som konstant gir fra seg en plagsom høyfrekvent lyd.

Aaaaahrg, akkurat dette svaret jeg var livredd for. :cry:

Lenke til kommentar

Selve skjermen gir nok ikke fra seg støy. Men er transformatoren i skjermen (230V kabel koblet rett til skjermen) kan denne gi høyfrekvent støy. Ikke vanlig men kan selvsagt forekomme. En del skjermer har transformatoren utenfor

skjermen slik at det bare går lavvolt til skjermen. Jeg har ennå ikke opplevd å komme over en LCD-ksjerm som støyer (men jeg har hørt mange CRT-skjermer).

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg må bruke mange hender for å telle alle skjermene jeg har sittet forran, og jeg har fortsatt til gode å høre en LCD som støyer. Jeg er realtivt sensitiv til støy.

Mener dama di klager på at du ikke hører en dritt av hva hun sier.

Hvordan kan du da være så sensitiv :D?

Lenke til kommentar

Variabelt. Tror nok graden av støy (BZzzzzzzzzzzzz) er mindre blant LCD enn CRT skjermer. Men har 2stk LaCie 20", og disse er vel så stille man kan forvente en LCD kan være?

Et eksempel på hvordan Xerox takler dette for eksempel med sin 19" XA7-192I er bytte av LCD skjerm som en del av garantien. Det var en på forumet her som spurte Xerox angående støy/piping, og de svarte tilbake at det bare var å sende skjermen tilbake for bytte så skulle han få en ny oppgradert med pipingen fjernet. De anerkjente problemet, og hadde ordnet det på nyere modeller.

Så det er håp :) Min 32" Sony WEGA TV-skjerm derimot piper litt...men så sitter man jo heldigvis noen meter unna :cool:

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Tror jeg enkelt og greit løser dette problemet ved å finne meg en adekvat skjerm med en ekstern strømforsyning og lar den stå isolert fra resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...