ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Noen som vet om en guide til slackware som ligner på http://ubuntuguide.org ? Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 http://forum.programmer.no/index.php?showt...lackware++guide Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Det er ikke hvordan man installerer, det har dere lært meg tidligere. Men det er hva man skal gjøre etterpå... ...legge til nye nedlastings linker i pakkebehandlings pprogrammene osv. Og en annen ting... er det meningen at man må skrive startx hver eneste gang når man starter slack for å komme inn på innloggings menyen? Endret 14. juli 2005 av ACC65 Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det siste kan du endre i /etc/inittab, forandre køyrenivå fra 3 til 4. Ang. pakkebehandlingsprogram, så manglar slackware moglegheiten til å hente ned program og installere via eit pakkeprogram, dette er pga sikkerheit. Men det finnes tredjepartsprogramvare som ordnar dette for deg. Ta ein titt på www.swaret.org . Her går det t.d an å legge til alternative programvarekjelder som linuxpackages.net , men dette er kanskje ikkje å anbefale då det kan skape litt kluss med forskjellige versjonar av program, iallefall har eg møtt litt problem der. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ang. pakkebehandlingsprogram, så manglar slackware moglegheiten til å hente ned program og installere via eit pakkeprogram, dette er pga sikkerheit. Er da ikke så mye sikkerhet i å ikke ha et verktøy som oppdaterer programvare. Snarere tvert imot, da man blir sittende med gamle og hullete versjoner av programvare. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ang. pakkebehandlingsprogram, så manglar slackware moglegheiten til å hente ned program og installere via eit pakkeprogram, dette er pga sikkerheit. Er da ikke så mye sikkerhet i å ikke ha et verktøy som oppdaterer programvare. Snarere tvert imot, da man blir sittende med gamle og hullete versjoner av programvare. SlackPKG følger med Slackware (ligger i extra). Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ja, men no er programvaren som følger med slackware ganske så gjennomtesta, men sjølvsagt kan det oppstå sikkerheitsprogram med gjennomtesta programvare, men sjeldan. Med sikkerheit meinar ein at skal gjennomgå alle oppgraderingar manuelt, slik at brukar alltid har oversikta over kva som skjer med systemet. Personleg brukar eg swaret. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Med sikkerheit meinar ein at skal gjennomgå alle oppgraderingar manuelt, slik at brukar alltid har oversikta over kva som skjer med systemet. Helt enig at man bør gå igjennom hva man skal oppdatere, men å laste ned oppdateringene manuelt er bare tungvindt. Slackware hander om valg, SlackPKG må installeres i ettertid, dette for å gi brukeren et valg mellom å automatisere oppdatering/installering eller å gjøre det selv. Endret 14. juli 2005 av olear Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 hvor er det jeg finner slackPKG hen da? ...og rullefunksjonen på musa funker ikke... hvordan fikser man d a? Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 viss man på en eller annen måte fikk tak i kynaptic, hadde dette funket på slackware på samme måte som det gjør på debian basert OS? f.eks Kubuntu.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) hvor er det jeg finner slackPKG hen da? ...og rullefunksjonen på musa funker ikke... hvordan fikser man d a? ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...4-noarch-10.tgz Legg til : Option "ZAxisMapping" "4 5" i /etc/X11/xorg.conf Eksempel: Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "Auto" Option "Device" "/dev/mouse" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Endret 14. juli 2005 av olear Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 viss man på en eller annen måte fikk tak i kynaptic, hadde dette funket på slackware på samme måte som det gjør på debian basert OS? f.eks Kubuntu.. Nei. Slackware er ikke Debian Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 har det noe å si hvor jeg setter denne setningen i dokumentet? har du i samme slengen en måte å gjøre det mulig å høre sanger bare ved å holde over filen? eller er dette noe som bare går an i GNOME? kjører KDE Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 har du i samme slengen en måte å gjøre det mulig å høre sanger bare ved å holde over filen? Dette finner du i innstillingene til Konqueror, se etter preview. Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 hvor finner man slackPKG etter det er installert? må man reboote først? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 hvor finner man slackPKG etter det er installert? må man reboote først? Man trenger ikke å restarte for noe. kommandoen er slackpkg. NB: du må legge til mirror for at det skal fungere. Legg til denne linken i /etc/slackpkg/mirrors: ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.1/ Etter dette så skriver du slackpkg update og slackpkg upgrade slackware. Det vil nå bli lastet ned evt. sikkerhetsoppdateringer du trenger. Du kan søke etter pakker med slackpkg search søkeord. Du installerer en pakke med slackpkg install program. Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 finnes det noen "uoffisielle" mirrors til slackPKG er det bare mulig å ha et mirror om gangen? men det med scrollhjulet, var det bare å lime inn den setingen hvor som helst i dokumentet. og jeg har norsk som meny språk, så det ble ltt vanskelig å finne prewiev.. ...vet at jeg maser, men det er bare nå i begynnelsen Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 finnes det noen "uoffisielle" mirrors til slackPKG er det bare mulig å ha et mirror om gangen? men det med scrollhjulet, var det bare å lime inn den setingen hvor som helst i dokumentet. og jeg har norsk som meny språk, så det ble ltt vanskelig å finne prewiev.. ...vet at jeg maser, men det er bare nå i begynnelsen SlackPKG støtter bare en mirror og er ikke beregnet på uoffisielle mirrors (Swaret gjør det, men bruk av uoffisielle mirrors kan føre til problemer). Se setningen jeg skrev tidligere, se i xorg.conf om du finner den setningen og legg til Option "ZAxisMapping" "4 5". Kan ikke hjelpe deg med norsk (forhåndsvisning eller noe sånt?) Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 okei.. hvordan bruker jeg swaret etter det er installert? når jeg nevnte "uofisielle" mirrors mener jeg mirrors som er på mange måter bedre enn d offisielle, men er på kanten av det lovlige;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå