Gå til innhold

Prob:Klarer ikke å kjøre dual m 2 like RAM brikker

Pabzer76

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et MSI Diamond K8N Hovedkkort (ligg unna MSI forresten) med A64 3200 Venice CPU og 2 x 512 MB RAM av denne typen:

OCZ 3700

Jeg kjører dem på 3,7,3,3 2,85 V og T2 timings. Kan ikke kjøre dem på 1T for da POSTer ikke maskinen. Kan kjøre 1t med kun en RAM brikke.

Problemet er at jeg ikke kan kjøre dem i dual mode, uansett hva jeg prøver kommer det bare lange pipe lyder og maskinen poster ikke.

Har også 2 x 512 MB TwinMos brikker, og det samme skjer der. Det betyr jo også at jeg ikke kan bruke alle 4 for å få 2 GB RAM..

Er det noen som har noen forslag?1 Jeg har forsøkt med samtlige BIOS det finnes for dette HKet, men no luck.

Mvh,

Andre

Endret av Pabzer76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sikkert et teit forslag.

Er HK nytt? Isafall kan det være at du skal bruke andre minne-banker med singels sided, dual sided, osv. Kan være at du må bruke slot 1+3 eller en annen kombo.

Jeg måtte det.!

Lykke til..!

Lenke til kommentar
hvis du har 4 slotter på kortet ditt skal som regel de like brikkene i slot 1 og 3. Prøv dette.

Ja, men da kjører de i Single mode, og ikke Dual mode.

Har du sjekket dette ved hjelp av cpu-z? det som står i post-screenen kan ofte være forrvirrende. Last ned cpu-z og sjekk der.

Det kan også være at du må endre en setting i bios'en for å tillate dual channel. Og er du sikker på at hovedkortet støtter dual? se på support-sidene for hovedkortet ditt.

Endret av Authority
Lenke til kommentar
hvis du har 4 slotter på kortet ditt skal som regel de like brikkene i slot 1 og 3. Prøv dette.

Ja, men da kjører de i Single mode, og ikke Dual mode.

Har du sjekket dette ved hjelp av cpu-z? det som står i post-screenen kan ofte være forrvirrende. Last ned cpu-z og sjekk der.

Det kan også være at du må endre en setting i bios'en for å tillate dual channel. Og er du sikker på at skjermkortet støtter dual? se på support-sidene for hovedkortet ditt.

Ja, skjekket med CPU-Z.

Skjermkortet mitt? Har det noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...