Gå til innhold

Pinnacle - Eller finnes det bedre TV kort?

harmyk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig kjøpt to Pinnacle TV kort. PCTV 300I & PCTV USB2. Begge gav meg dårlige opplevelser.

(PCTV 300i - på en PC (2GHz WinXP SP2) fikk jeg blinkende grønn video da jeg konverterte et opptak jeg gjorde fra Hi8 tape. På en helt ny PC prøvde jeg å lage en 2 minutters AVI film. Etter 1 1/2 minutt frøs videosignalet, mens lyden fortsatte helt fint. Jeg koplet USB2 opp mot en TV dekoder som har S-video utgang, men USB2 kunne ikke vise det som ble sendt inn på S-video inngangen. Det største problemet var kanskje at den som skal bruke programmet må være lokal administrator. Skal bruke dette på jobb og der kjører ingen som lokal admin, kun vanlige brukere)

Jeg har ikke gitt opp prosjektet helt enda, og lurer derfor på om noen har gode råd. Har følgende krav (kom gjerne med råd om annet jeg burde kreve):

+ Må kunne brukes av brukere som ikke er lokal administrator på PCen (Win XP med SP2).

+ God kvalitet. Kan en forvent at hvis en tar opp video fra en Hi8 kassett, lager en AVI fil av dette (eller et annet format som har høyest mulig kvalitet), så blir kvaliteten på høyde med det en får inn fra Hi8 kassetten?

+ Må kunne ta opp det som en ser (som om PCen var en DVD spiller med harddisk). Kan en forvente at opptag en gjør på PCen, har like god kvalitet som det en ser direkte fra TV-kortet?

Skal bruke TV kortet på en plass hvor det er UPC kabelnett.

+ Finnes det TV kort som har innebygd dekoder for Digital TV? (Eller må jeg ha Digital Decoder fra UPC?)?

+ Da jeg laget AVI filmen på Pinnacle, var max oppløsning ca 700x??? med 30 frames / sec. Er dette normalt, eller finnes det systemer som gir meg bedre oppløsning.

+ Prisen er ikke kritisk, da alternativet er å kjøpe en DVD opptager for å kunne ta opp TV sending. Antar at vi i såfall må ut med 4-5000 for en med harddisk osv (slik en har på PCen).

Det var en del spørsmål her og jeg håper noen er i stand til å gi meg gode råd, slik at jeg slipper å kjøpe "katten i sekken" en gang til.

På forhånd takk

mvh

Harald

Endret av harmyk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...