Gå til innhold

Søl på Inspiron 8600, hva kan være galt?

ken8

Anbefalte innlegg

Hei, broren min har sølt på sin Inspiron 8600. Det ble sølt øl på baksiden av maskina. Det skal vist kun ha rent litt inn ved modem/nettverksporten. Maskina ble skrudd av og testet dagen etter. Da var skjermen svart. Vi koblet da på en ekstern skjerm og alt funket fint der. Vi kjørte også Dell Diagnostic cd'en, full test, alt funket bra. Hadde ekstern skjerm i over en uke, til vi fant ut at den skulle sendes inn til Dell for reprasjon.

Når vi fikk tilbake pc'en hadde de ikke fikset den. De hadde byttet både skjerm og skjermkort. Slik er bildet når jeg booter opp nå:

Bilde035.jpg

Bilde036.jpg

Med svart bakgrunn i windows blir bildet slik:

Bilde039.jpg

Når det bootes opp kommer også dette bildet:

Bilde040.jpg

Jeg har nå forsøkt med ekstern skjerm og feilen er også der.

Prøvde Remote Desktop og det så ut til å funke bra, ser ikke antydning til noe feil da.

Nå har jeg fått tilbake en pc som er mer ødelagt enn hva jeg sendte inn!

Dell mener de kan prøve å bytte hvoedkortet, men det kommer jo til å koste ekstra. Har allerede en regning på over 6000kr for det de har gjort til nå.

Jeg hadde tenkt å bytte skjermkort fra en Inspiron 8200 for å se om det var feilen, men skjermkortet matchet ikke. Det merklige er at det noen få ganger har vært bra, men etter noen minutter er det dårlig igjen. Og nå har det også bare blitt værre igjen.

Noen som har noen ide på hva som kan være galt? skjermkort/skjerm/hovedkort??

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, kjøpsloven teller over Dell's egne ordninger. Må nok sende inn maskinen selv. Men dersom det er en feil som ikke brukeren selv har kunne forårsake skal de fikse det gratis.

Du kan i tillegg prøve å legge inn siste BIOS fra Dell (A13). Vanskelig å se om det er det du har på det bildet ;)

Dersom Dell har "fikset" det og det enda er samme problemet har de jo ikke fikset det. Krev at de ser på det igjen. Det skal de dekke, ikke du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...