ken8 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Hei, broren min har sølt på sin Inspiron 8600. Det ble sølt øl på baksiden av maskina. Det skal vist kun ha rent litt inn ved modem/nettverksporten. Maskina ble skrudd av og testet dagen etter. Da var skjermen svart. Vi koblet da på en ekstern skjerm og alt funket fint der. Vi kjørte også Dell Diagnostic cd'en, full test, alt funket bra. Hadde ekstern skjerm i over en uke, til vi fant ut at den skulle sendes inn til Dell for reprasjon. Når vi fikk tilbake pc'en hadde de ikke fikset den. De hadde byttet både skjerm og skjermkort. Slik er bildet når jeg booter opp nå: Med svart bakgrunn i windows blir bildet slik: Når det bootes opp kommer også dette bildet: Jeg har nå forsøkt med ekstern skjerm og feilen er også der. Prøvde Remote Desktop og det så ut til å funke bra, ser ikke antydning til noe feil da. Nå har jeg fått tilbake en pc som er mer ødelagt enn hva jeg sendte inn! Dell mener de kan prøve å bytte hvoedkortet, men det kommer jo til å koste ekstra. Har allerede en regning på over 6000kr for det de har gjort til nå. Jeg hadde tenkt å bytte skjermkort fra en Inspiron 8200 for å se om det var feilen, men skjermkortet matchet ikke. Det merklige er at det noen få ganger har vært bra, men etter noen minutter er det dårlig igjen. Og nå har det også bare blitt værre igjen. Noen som har noen ide på hva som kan være galt? skjermkort/skjerm/hovedkort?? Endret 14. juli 2005 av ken8 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Du bør kreve at Dell fikser pcen gratis. Det er mulig at noe har blitt kortsluttet, f.eks. på hvedkortet. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Du bør kreve at Dell fikser pcen gratis. Det er mulig at noe har blitt kortsluttet, f.eks. på hvedkortet. ...forutsatt at han har garanti. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Vel, kjøpsloven teller over Dell's egne ordninger. Må nok sende inn maskinen selv. Men dersom det er en feil som ikke brukeren selv har kunne forårsake skal de fikse det gratis. Du kan i tillegg prøve å legge inn siste BIOS fra Dell (A13). Vanskelig å se om det er det du har på det bildet Dersom Dell har "fikset" det og det enda er samme problemet har de jo ikke fikset det. Krev at de ser på det igjen. Det skal de dekke, ikke du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå