nenzeo Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har akkurat fått meg et nytt HK fra ASUS. Må jeg instalere OS på nytt??? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 kort. ja. det vil bli for mye rot i window's installasjonen viss du sånn uten videre skifter ut en så viktig komponent som hovedkort, med mindre kortet du får er identisk med det gamle du hadde og setter inn alle dine tillegskomponenter som lyd, nic og modem og likn i samme rekkefølge som gamlemaskinen var bygt opp på. da vil ikke os'et legge merke til at hovedkortet er byttet ut. men ellers, er det en oppgradering, f.eks gå over fra intel til amd, med to vidt forskjellige brikke sett, tillegs utstyr osv vil produsere rot og mest sannsynlig mage røde enheter i hardware manageren pga feil drivere osv. Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Avinnstaller heller alle komponenter, skru av maskinen og bytt HK. Da slipper du å innstallere OS på nytt Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hehe.....det går somregel raskere å legge inn os på nytt og det er sikrere en å prøve å fjerne alt som har med gamle hovedkortet siden mye ligger i windows systemet osv. Gå heller for å installere på nytt du Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det er mulig å få windows til å droppe alle eksisterende device drivere, slik at alt blir detektert og lagt inn på nytt. Det blir som en drivermessig reset. Jeg er helt sikkert jeg har lest om dette, det var ikke komplisert å få det til, men jeg husker ikke så mye mer :razz: mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
house Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 er slettes ingen krav at man formaterer men det kan jo være godt da, å starte med blanke ark.. huske på å ta backup av viktige saker som ikke kan lastes ned via internett.. hehe =) Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg skiftet fra et gammelt Abit bx kort med celeron til p4s533 og p4 cpu. Maskina ville ikke starte engang. Måtte nok formatere jeg ja. Lenke til kommentar
dragon Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 hallo, trenger da ikke å reinstallere, da windows vil finne nytt chip, Usb og andre ting den måtte oppdatere... plug and play... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå