Knuty Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Heisann.. Jeg er kommende student til høsten, og tenkte å erstatte min gamle stasjonære sliter med en laptop.. Vet det er hundrevis av poster om dette før, og ja, jeg har lest mye rundt. Ser at mange er fornøyd med 1557k. Begynner disse å bli utdatert, eller er det fortsatt å anbefale? Denne maskinen fra PsData frister.. Andre forslag til maskiner? Vil gjerne ha flest mulig forslag før jeg eventuelt bestemmer meg. Regner med å bruke rundt 12 til 13 lapper. Er vel en fordel å skaffe 1024mb ram når man først kjøper? Kommer kanskje til å spille litt, så må gjerne være et brukbart grafikkort. God skjerm er heller ikke å forakte. Design er ikke hovedpri. men vil gjerne ha en maskin med godt utseende. Skal vel dras mye til og fra skole og slikt, så fint om den ikke er helt enorm. Men 14/15" går nok bra, hvis de ikke blir altfor tunge? Bruksområder blir nok mye enkel bruk, film, tekstbehandling og slikt, surfing, men også litt spilling nå og da.. Noe jeg har glemt her? Si i fra.. På forhånd takk. Endret 14. juli 2005 av Knuty Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg skrudde sammen en 1557 til en kompis for et år siden. Personlig skal jeg aldri kjøpe en slik maskin. Den har noen lyse og noen mindre gode punkter Ulemper syntes jeg: 1. Tastaturet blir utrolig fort slitt (blanke knapper, spacen blir helt glatt osv) 2. For meg virker det som om chassis er ganske svakt/mykt 3. Tastatur går inntil skjermen når den er lukket. Fordeler: 1. Mye for penga 2. God skjerm Det er en fordel med 1Gb ram. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Takk for svar iceraven.. Hørtes ikke helt oppmuntrende ut nei. Vil gjerne ha en maskin som virker solid, og har et godt 'chassis'. Har sett litt mer rundt nå.. Og må si denne maskinen fra Ps Data frister.. Synspunkter? Endret 14. juli 2005 av Knuty Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Takk for svar iceraven.. Hørtes ikke helt oppmuntrende ut nei. Vil gjerne ha en maskin som virker solid, og har et godt 'chassis'. Har sett litt mer rundt nå.. Og må si denne maskinen fra Ps Data frister.. Synspunkter? Det var jo akkurat en slik han snakket om ! Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Takk for svar iceraven.. Hørtes ikke helt oppmuntrende ut nei. Vil gjerne ha en maskin som virker solid, og har et godt 'chassis'. Har sett litt mer rundt nå.. Og må si denne maskinen fra Ps Data frister.. Synspunkter? Det var jo akkurat en slik han snakket om ! Hehe, klar over det. Men, ser egentlig ingen fullgode alternativer til tilsvarende pris.. 1559 virker det ikke som om folk er mer fornøyd med overhodet. Lenke til kommentar
beyern Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 skjekk ut shg.no... prisene er helt sinnsykt bra Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 skjekk ut shg.no... prisene er helt sinnsykt bra shg blir det samme som tundra og diverse... men nei, det er klart, tror nok jeg ville gått for en shg hvis jeg ikke skulle bruke mer enn 12k =) du får mye specs for pengene ihvertfall Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 skjekk ut shg.no... prisene er helt sinnsykt bra Hm.. Spennende.. Ser ut til å være billig i alle fall ja, hehe.. Noen som vet noe om disse SHG maskinene? Kvalitetsmessig etc? Gode skjermer, mye bråk etc? Hvordan er leveringstiden fra de? Hvis noen har en slik maskin, skriv litt her. Lenke til kommentar
andersab Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg så etter maskin i samme prisklassen som deg. Endte etter mye lesing opp med å bestille MPx Notebook KN1. Der får du mye for pengene! Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 skjekk ut shg.no... prisene er helt sinnsykt bra Hm.. Spennende.. Ser ut til å være billig i alle fall ja, hehe.. Noen som vet noe om disse SHG maskinene? Kvalitetsmessig etc? Gode skjermer, mye bråk etc? Hvordan er leveringstiden fra de? Hvis noen har en slik maskin, skriv litt her. skjermene har ihvertfall veldig lav oppløsning, og har lest på andre forumer at de bråker en del, men har ikke en selv da Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 jeg ville tatt en titt på en bærbar fra Dell... eneste stedet jeg har sett det er mulig å få gforce6800go kort som jeg syntes burde være minimum nå om du skal spille på den og. Syntes alle andre netshops selger med radeon 9700 pro maks.. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 skjekk ut shg.no... prisene er helt sinnsykt bra Hm.. Spennende.. Ser ut til å være billig i alle fall ja, hehe.. Noen som vet noe om disse SHG maskinene? Kvalitetsmessig etc? Gode skjermer, mye bråk etc? Hvordan er leveringstiden fra de? Hvis noen har en slik maskin, skriv litt her. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=433190&hl= Der er da "min" tråd. Tror du kan lese litt der. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg så etter maskin i samme prisklassen som deg. Endte etter mye lesing opp med å bestille MPx Notebook KN1. Der får du mye for pengene! Hm, ser ikke dumt ut. DDR2 og 6600 etc. Hvordan er maskinen med tanke på kvalitetsfølelse, design, og støy? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg så etter maskin i samme prisklassen som deg. Endte etter mye lesing opp med å bestille MPx Notebook KN1. Der får du mye for pengene! Hm! Den der har jeg faktisk ikke sett på før. Hva er du mest og minst fornøyd med? Lenke til kommentar
andersab Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Bestilte den Onsdag kveld. Venter i spenning, håper den kommer på døren i dag. Leste i en annen tråd at folk var fornøyd med den. Noe av det bedre jeg har funnet i den prisklassen iallfall. Får kanskje mer for pengene hos shg.no, men det var dårlig med brukererfaringer derfra, så det turte jeg ikke... Endret 15. juli 2005 av andersab Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Jeg så etter maskin i samme prisklassen som deg. Endte etter mye lesing opp med å bestille MPx Notebook KN1. Der får du mye for pengene! Hm! Den der har jeg faktisk ikke sett på før. Hva er du mest og minst fornøyd med? Da ville jeg mye heller gått for denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7142 samme spekk som Mpx Notebook men MYE bedre skjerm.blåtann,innebygd webkamera, og tv kort, og ikke mins mye mer stillegående... HW har testet dem begge under Cinet og Zepto (like maskiner forskjellige levrandører) Mpx test http://www.hardware.no/artikkel/14587 Netshop http://www.hardware.no/artikkel/16993 Endret 15. juli 2005 av Jada-jada Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Komplett Notebook 410 har da fått veldig god omtale på Hardware.no. Er visst en særdeles solid maskin, men den er litt tykk og tung. Kanskje den kunne vert noe? Ellers skal vel Compal CL56 være den beste av byggepcer hva kvalitet angår. Endret 15. juli 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg så etter maskin i samme prisklassen som deg. Endte etter mye lesing opp med å bestille MPx Notebook KN1. Der får du mye for pengene! Hm! Den der har jeg faktisk ikke sett på før. Hva er du mest og minst fornøyd med? Da ville jeg mye heller gått for denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7142 samme spekk som Mpx Notebook men MYE bedre skjerm.blåtann,innebygd webkamera, og tv kort, og ikke mins mye mer stillegående... HW har testet dem begge under Cinet og Zepto (like maskiner forskjellige levrandører) Mpx test http://www.hardware.no/artikkel/14587 Netshop http://www.hardware.no/artikkel/16993 Dette er den samme som Zepto har? Har sett litt på Zepto Znote 6515WD Lenke til kommentar
tuco Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 pcutstyr.no har Fujitsu Siemens m1437g til 12.451kr. Den har pm750 processor, x700 skjermkort 128MB, 80 GB harddisk, 512MB ram, 15.4" skjerm. Har noe som kalles crystalview-skjerm, vilket høres fint ut . Uansett, det skal være bra i sterkt lys. Virker som en bra maskin. pcutstyr.no Fujitsu Siemens Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Virker som en dyr maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå