Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ftp server - hva har jeg gjort galt? [Løst]

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er på viddene her, men må ikke serveren ha adresse 192.168.1.1 og ikke 192.168.1.100...? Dette kan sikkert endres på på en eller annen måte, men er ikke så inne i routerkonfigurering.

Jeg har NGT og har en server stående (Cerberus), den har ip 10.0.0.1, da fungerer den som bare det, med andre "interne" adresser funker det ikke.

Så du kan jo prøve å sette ip'en på PC'en hvor du har serveren til 192.168.1.1 og se om det hjelper...

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spiller ingen rolle hvilken IP adresse FTP serveren ligger på.

Det viktige er at den har en fast lokal adresse.

Videre må port 21 TCP og evt 20 TCP åpnes i router.

I tillegg må det åpnes en del porter for passive mode, jeg har selv åpnet 1000 porter. Her skal det brukes porter som ikke bruker til noe annet. Portnummer over 50.000 (max 65.000) er fine å bruke.

Disse portene skal selvfølgelig videresendes til din interne adresse, 192.168.1.100

Problemet her blir vel å videresende 1000 porter med routeren din, som du kun kan videresende 1 og 1 port av gangen. Det trengs selvfølgelig ikke 1000 porter, du kan jo prøve f.eks. 5 porter rett etter hverandre, si du tar port 50101-50105, disse må også settes opp i bulletproof, det ligger under "Setup - Multi IP Settings - Passive Mode"

Ikke kryss av for "Use passive mode IP", men lenger ned står det "Passive port range"

Men uansett hvis det ikke virker når du DMZ ip adressen, er ikke problemet i utgangspunktet i routeren.

Er du sikker på at det ikke er router funksjon i modemet? Er det routerfunksjon i modemet, har du 3 valg:

1. Slå av routerfunksjon i modemet (se om du finner bridge mulighet)

2. I modemet setter du ip adressen til routeren til DMZ

3. Forwarde alle porter til routerens ip adresse.

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelpen, men nå ser det ut til at lyse endelig har fått finger'n ut av rævva og skaffet meg fast ip.

Skal prøve å sette dette opp om noen timer, og da koble utenom routeren, bare koble direkte i modemet.

Så får vi se hvordan det går, skal si ifra..

Lenke til kommentar
Det er samme hvilken port du kjører FTP servern din på ! jeg bruker Port 1336-1337 for da slepper jeg og åpne i filter,men bare portene.FTP kjører bare på TCP og ikke UDP.

Hvilken ISP har du ? og hvilken router har du ?

Alle de spørsmålene hadde du fått svar på om du bare hadde giddet å lese litt i de tidligere innleggene ;)

Uansett, har fått fast ip nå, og tror at serveren fungerer, men hadde vært greit med litt testing utenfra.

Så om noen gidder å klikke på linken å prøve å logge seg inn: ftp://84.234.177.118 hadde det vært fint...

Brukernavn: test

Og det er ikke noe passord..

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Funker bra, skal du ha mye stash på FTP servern din gi beskjed så får du konto om jeg får:D

Tror nok det blir en god del stash ja, mye filmer, spill og programmer.

Tingen er bare at jeg skal kjøpe et 200gig eller noe snart, så før det vil det være gankse tomt. Nå er maks kapasiteten på 40gig, er jo altfor lite..

Har en hoved stasjonær med 400gig, så jeg får vel lesse over en del filmer og sånt til serveren ja, men som sagt, tar litt tid før jeg får tak i harddisk.

Men vi kan snakkes om kontoer da :thumbup:

Jeg kan sende deg en PM eller noe :yes:

Lenke til kommentar
Har det blitt antydet noe ulovlig fildeling her da? Stian89 skal vel bare dele noen ferievideoer, ikke sant? :p

Jeg håper da inderlig at det kun er det, samt egne spill han har programmert i Flash. ;)

Det var bare ment som en vennskapelig påminnelse. :yes:

Lenke til kommentar
Har det blitt antydet noe ulovlig fildeling her da? Stian89 skal vel bare dele noen ferievideoer, ikke sant? :p

Jeg håper da inderlig at det kun er det, samt egne spill han har programmert i Flash. ;)

Det var bare ment som en vennskapelig påminnelse. :yes:

Hehe, joda. Bare ferie videoer det går i :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...