Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Umulig å gjøre innstillinger i BIOS.

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd Ntune til å klokke opp maskinen, så ville ikke maskinen starte lengre, men det trodde jeg skulle fikses lett med å resette CMOS.

Nå starter den, men hvis jeg skal justere klokka, eller gjøre noe som helst annet, f.eks. endre på boot-sekvens eller andre valg, så oppstår samme feilen. Reset CMOS, og maskinen fungerer igjen.

Har prøvd å oppdatere BIOS, og klarer ikke å finne feilen, jeg blir temmelig lei av det.

Har lagt merke til at den ene cd-romen lager lyder som om den prøver å få lese fra disken, det samme skjer med den andre hvis jeg drar ut strømmen til den første.

Men den fungerer akkurat som den skal når den først er inne i Windows, den yter som den skal, og det virker ikke som om det er noe problemer i det hele tatt.

Noen som har et forslag, det er irriterende. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Epox 9nda3+ (nyeste bios, også prøvd å oppdatere på nytt), Athlon 64 3000+, 2x 512mb TwinMOS PC3200, XFX 6600GT AGP, eldre Philips CD-brenner (5224) og en 16x Pioneer DVD-rom (eldre modell)

Men det har funker før, det er det som er problemet. icon2.gif

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

sitter med samme feilen på samme HK her nå...

VELDIG irriterende...

men er det noen som vet en løsning?

den starter å henger seg rett før den skal inn i BIOS,

hvis man resetter CMOS funker det helt til man restarter...

dvs inn i BIOS, stille inn alt mulige ting, reboote å man kommer ingen vei

å jeg er helt avhengig det også siden den står som default til å boote fra diskett så harddisken... men ikke CD seff...

så jeg får ikke lagt inn OS :(

noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...