Gå til innhold

Beste HK uten SLI?

Anbefalte innlegg

Det Epox kortet ser jo bra ut, er fan av Epox. Men hva er forskjellen på det og den andre modellen som ligger blant annet på komplett ?

(EPoX EP-9NDA3J,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN, Sound,DDR, AGP8x)

epox ep-9NDA3J

Forskjellen er komponenter og tilkoblinger. Det kortet jeg linket til har for eksempel 4 S-ATA innganger. Det du linket til har bare 2.

Ta en titt i spesifikasjonene på kortene,så finner du nok ut hvilket som passer deg best.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for innlegg:)

Det står mellom epox og msi. Har lest at det er mye problemer med DFI kortene...stemmer dette?

begge kortene kommer jo godt ut i tester da :hmm:

virker som det ikke store forskjellene på disse tre kortene, så det er vel nesten ett fett hva jeg kjøper...

edit: pc'n ser slik ut for øyeblikket. håper jeg gjør noen gode valg her

MSI bør du sky som pesten, DFI kan jeg også anbefale på det varmeste, ingen bruker like gode komponenter som DFI på sine hovedkort, det kan selfølgelig hende at noen har hatt problemer med sine DFI som følge av ekstrem overklokking osv. eller produksjon feil.

Har bygd pc`er for meg selv og andre og brukt ca 10 stk DFI SLI D/DR kort, alle funker perfekt. Har derimot bygget 4 stk med A8N SLI deluxe, 1 stk dødt. 2 pc`er med MSI K8N kort, begge har problemer med stabilitet ved overklokking, og disse korta ble derfor byttet ut med DFI NF4.

Dette er selfølgelig ikke representativt for markedet generelt, pc`ene som jeg bygger for meg selv og andre blir vanligvis brukt til ekstrem overklokking og har en "belastning" som er høyere enn normal bruk. Men har viser DFI seg fra sin sterkeste side, DFI sin ustrakte bruk av kvalitets kompenter viser igjen i stabilitet og ekstreme hastigheter. Jeg vil fremheve kondensatorene og north bridge vifta, kondensatorene er 100% japanske, og av meget høy kvalitet, nb vifta "flyter" på magnetiske lager, hvilket øker levetiden, og senker støy nivået.

Trådstarter, gå for DFI NF4 UTLRA du. :thumbup:

Bra innlegg, skyline. Du har overtalt meg :thumbup:

Men for sikkerhets skyld, har du eller noen andre vært bort i Epox EP-9NPA+Ultra kortet?

Her er en link som virker(oppsettet);

Oppsettet

EDIT: Tror du chipsettvifta mi kommer i veien for skjermkortet jeg har valgt?

Endret av frossensofa
Lenke til kommentar
Takk for innlegg:)

Det står mellom epox og msi. Har lest at det er mye problemer med DFI kortene...stemmer dette?

begge kortene kommer jo godt ut i tester da :hmm:

virker som det ikke store forskjellene på disse tre kortene, så det er vel nesten ett fett hva jeg kjøper...

edit: pc'n ser slik ut for øyeblikket. håper jeg gjør noen gode valg her

MSI bør du sky som pesten, DFI kan jeg også anbefale på det varmeste, ingen bruker like gode komponenter som DFI på sine hovedkort, det kan selfølgelig hende at noen har hatt problemer med sine DFI som følge av ekstrem overklokking osv. eller produksjon feil.

Har bygd pc`er for meg selv og andre og brukt ca 10 stk DFI SLI D/DR kort, alle funker perfekt. Har derimot bygget 4 stk med A8N SLI deluxe, 1 stk dødt. 2 pc`er med MSI K8N kort, begge har problemer med stabilitet ved overklokking, og disse korta ble derfor byttet ut med DFI NF4.

Dette er selfølgelig ikke representativt for markedet generelt, pc`ene som jeg bygger for meg selv og andre blir vanligvis brukt til ekstrem overklokking og har en "belastning" som er høyere enn normal bruk. Men har viser DFI seg fra sin sterkeste side, DFI sin ustrakte bruk av kvalitets kompenter viser igjen i stabilitet og ekstreme hastigheter. Jeg vil fremheve kondensatorene og north bridge vifta, kondensatorene er 100% japanske, og av meget høy kvalitet, nb vifta "flyter" på magnetiske lager, hvilket øker levetiden, og senker støy nivået.

Trådstarter, gå for DFI NF4 UTLRA du. :thumbup:

Bra innlegg, skyline. Du har overtalt meg :thumbup:

Men for sikkerhets skyld, har du eller noen andre vært bort i Epox EP-9NPA+Ultra kortet?

Her er en link som virker(oppsettet);

Oppsettet

EDIT: Tror du chipsettvifta mi kommer i veien for skjermkortet jeg har valgt?

Har ikke selv vært borti Epox kortet, men kjenner endel folk som har vært borti det, litt forskjellige erfaringer virker det som. Det som det klages mest på er overklokkings muligheter, pga. begrenset justerings muligheter på vdimm(kun 3,1vdimm). Det må jo tas med at dette er i sammenligning med DFI NF4 da.

Når det gjelder oppsettet ditt; jeg ville bytta ut 3500 venice med 3000 venice, det er penger ut av vinduet å betale 2100kr for en 3500 når en 3000 klarer akkuart det samme til nesten 1000kr mindre.

Legg heller noen av de 1000kronene i bedre ram, for eks. OCZ 3200 VX. Disse er geniale på DFI NF4, men de fungerer nok ikke like godt på ett EPOX kort (pga. for lav vdimm)

Jeg bygde en pc for en kammerat med 3200 winchester, 3200 OCZ VX, DFI NF4 SLI D.

Denne kjører 255mhz fsb, 2550 Mhz, boxed kjøler.

Lenke til kommentar

Virker som du kan en god del om overklokking skyline, er dette vanskelig eller ligger det noen bra guider for nybegynnere om dette emne? vil jo helst ikke ødelegge noe...

Tror oppsettet mitt begynner å bli optimalt for 10k. men etter at jeg gikk for en billigere cpubrikke så fikk jeg 800kr som jeg kan bruke på noe annet. er det noe dere ville brukt mer penger på? jeg tenker skjermkort...

Lenke til kommentar
Virker som du kan en god del om overklokking skyline, er dette vanskelig eller ligger det noen bra guider for nybegynnere om dette emne? vil jo helst ikke ødelegge noe...

Tror oppsettet mitt begynner å bli optimalt for 10k. men etter at jeg gikk for en billigere cpubrikke så fikk jeg 800kr som jeg kan bruke på noe annet. er det noe dere ville brukt mer penger på? jeg tenker skjermkort...

Her har du en enkel guide til overklokking.

Oppsettet ditt ser bra ut,men jeg ville valgt et kabinett som har 24 pin psu.

Skal du klokke mye,så trenger du også en god cpu-kjøler.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Her har du en enkel guide til overklokking.

Oppsettet ditt ser bra ut,men jeg ville valgt et kabinett som har 24 pin psu.

Skal du klokke mye,så trenger du også en god cpu-kjøler.

Det går ann å kjøpe en overgang til 24pin, har valgt dette kabinettet fordi det skal være stille og kjølig men er åpen for forslag(stille kab. m/PSU til under 1K).

Har tenkt til å kjøpe meg cpu og evt. chipsettkjøleribbe. men venter til jeg får boxed viftene så får jeg se hva de er gode for.

Kommer nok til å overklokke noe, men jo mer man overklokker jo mer varme= mer støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...