Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke med ny ram! (FIXET)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fra før 1GB PC3200 400mhz 2x512 fra corsair, og bestemmte meg for og skaffe 1GB til fra akkurat samme merket.. jeg bestillte akkurat den samme typen slik som den jeg hadde, så at det ikke skulle bli noen konflikter der..

jeg har et AV8 (specc i siggen), som har 4 dimm slotter... i Dimm1 og Dimm2 er den andre rammen, (som alltid har funket) og i Dimm3 og Dimm4 satte jeg inn i den nye rammen.. da jeg skulle starte opp, fikk jeg på skjermen "no signal from imput A" pluss at PC'en peip hvert andre sekund..

så tok jeg ut den ene nyrammen, men samme feil.. så tok jeg og skiftet plassering på de 2 nye, men samme feil.. så tok jeg begge ut, så jeg bare hadde den "gammle" rammen i.. da funket alt fint..

er det noen som vet hva som kan være galt ?

Det som er dritt er at CPU viften min, Zalman 7700b CU er såppas stor at den står over den gammle rammen, noe som gjør til at jeg må ta den av for og kunne ta ur den gammle rammen.. så det gidder jeg ikke og begynne med.. så er det noen som vet hva som kan være galt, eller vet hva jeg kan gjøre, uten og må ta ut den gammle rammen ?

Håper på kjappe svar!

-Takk

EDIT: fixet det :dribble: Måtte bare skifte lokasjon på rammen i dimm1-2 til 3-4 og rammen i 3-4 til 1-2 så funket det :w00t:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...