Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selvsagt, som f.eks nettverkskortet jeg mista oppi ei balje med vann for 2 dager siden(kortet funker fortsatt). AthlonXP CPUen jeg svei da festene på vannblokka røyk (hint, ikke prøv deg på hjemmelaga klips for å bruke de 6 tappene på socketen...)

 

og så har du da jeg klarte å dytte borti vannkjølinga i søvne slik at returslangen sendte vannet rett ut på gulvet istede for ned i balja (bruker en stor balje med vann istede for radiator ATM).

 

og poenget med denne threaden er?

Lenke til kommentar

Hadde ett 'lite' uhell for et par ukers tid siden. Skulle sette inn en DVD brenner i pc'en min, og dumme meg hadde ikke satt på slangeklemmer på alle niplene.

 

Jeg klarte å rive løs den ene slangen i prosessen, og vann sprutet rundt over alle harddiskene, hovedkortet, nettverkskortet og skjermkortet. Tok en stund før jeg klarte å dra ut ledningen til pumpa, så pc'en svømte vel i 1/2 liter vann tenker jeg.

 

Uansett, så dro jeg ut alt av ledninger, tok ut alle kort, skrudde opp varmen og satt en vifte til å blåse på komponentene. Alt sto til tørk i 3 dager, og alt virket når jeg slo PC'en på igjen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 23:14, Basus skrev:

Anders, trodde du av "alle" her ikke skulle være så uforsiktig med vannkjølinga di


 

med tanke på at jeg egentlig har vannskrekk når det gjelder PC? Du må være klar over at jeg veldig ofte lever litt risky. Gjør mange ting jeg på ingen måte anbefaler andre å gjøre :wink:

 

Quote:

var kabinettet ditt åpent mens du sov? :wink:



 

Hadde ikke satt kjølinga inn i maskina da. Var bare en test for å sjekke om blokka var tett.

Lenke til kommentar

Ikke direkte relatert til vannkjølinga mi, men etter jeg hadde montert den og kjørt den i 6 timer gikk jeg for og hente meg noe og spise, kom tilbake skjermen var svart og en ekkel svidd lukt... Hadde nesten toastet enten Northbridge eller Ram, fikk aldri lokalisert problemet, funket bra etter jeg tok ut rambrikken og satt den inn på nytt.... Ellers holdt jeg på og bli forgiftet av frostvesken som er i vanntanken...

Lenke til kommentar

Quote:


Ellers holdt jeg på og bli forgiftet av frostvesken som er i vanntanken...


Haha, badet du? eller gikk du tom for blandevann??? Jeg har hatt ett uhell- skulle bytte prosessor og hadde bare festet niplene med gjengetetting. vel det begynte plutselig å dryppe av en av niplene fordi en slange ble vridd på. men det var bare å tørke vekk og starte opp igjen :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Heisann.

Holdt på å dille og surre i pcen her en dag..

Skrudde den på å lot den svive et kvarter. Da jeg skulle bruke den merka jeg at den var ustabil og plutselig begynte og reboote. Da den reboota starta den med lavere hastighet på prosessorhastighet og busshastighet. Da var den stabil igjen.. Ok. Prøvde å reboote på full hastighet mange ganger men det funket ikke. Så jeg starta maskinen med lavere hastighet..

Putra og gikk i win2k. Så til feilsøkinga.. Hmm hele hovedkortet fullt av vann!!! lekkasje fra cpu blokka og maskinen sveiv fortsatt!! kult. Slo av maskinen og lot den tørke en dag. Og den starta greit på full hastighet den neste, litt ustabil de første timene men tror det bare var til alt var tørka...

Kan hende jeg hadde flaks. Men jeg bruker batterivann i systemet.. Noe som leder extremt lite strøm (5mycrosiemens). Kameraten mins pc fikk lekkasje og konka RIP. Vuk has all tha luck

 

_________________

Framerate is Life!! Live it go Radeon 9700 pro

-=VUK=-

 

[ Denne Melding var redigert av: vuk på 2002-11-29 22:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...