detonator Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vurderer å kjøpe denne, hvordan er den i forhold til gaming NECen? Det vet ingen enda, siden den ikke har kommet til landet. Finnes så langt bare en test av skjermen: http://www.behardware.com/articles/572-8/1...-tn-ips-va.html ) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 17" Er mye bedre i spilling! En 19" blir for stor i Cs og andre spill! Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det er vel en smak sak vil jeg si, men klart 17" er billigere Lenke til kommentar
VbD Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Etter jeg leste testen fra behardware.com så skiftet jeg mening om kjøp av samsung'en. Bestilte heller en Xerox XA7-192i 19" 8ms, leste erfaringer fra andre som mente den var veldig bra. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 blir nok en nec 19" på meg, siden den har fått så mye ros av de gode fargene sine Lenke til kommentar
detonator Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Her er noen inntrykk, på tysk, fra folk som har fått 930 BF: http://www.prad.de/board/thread.php?thread...htuser=0&page=1 http://www.forumdeluxx.de/forum/archive/index.php/t-134232 Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 noen som kan oversette litt her hva det er dem sier? Tysk er ikke mitt språk for og si det slikt... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Tror dere ikke skal stole så alt for mye hva en nobody i tyskland mener om den skjermen på et forum. For alt vi vet kan dette være hans første LCD. Vi får vente å se hva fremtiden bringer. Selv sitter jeg å venter på denne her: Lenke til kommentar
VbD Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Tror dere ikke skal stole så alt for mye hva en nobody i tyskland mener om den skjermen på et forum. For alt vi vet kan dette være hans første LCD. Vi får vente å se hva fremtiden bringer. Selv sitter jeg å venter på denne her.... å herregud.. den koster sikkert skjorta og litt til eller? kjøper den fra da? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Responstiden sier hvor ofte skjermbildet oppdateres, for å få fin flyt i spill og film bør responstiden være lav ettersom da oppdateres bildet oftest og det vil da virke for oss som best flyt (dersom skjermkortet osv ikke henger etter). Nei, helt feil. Responstiden er bland annet en av faktorene som gjør at det er mye/lite etterslep. Lav responstid=Lite etterslep, selv om f.eks. panel også kan ha noe å si. Tror du blander responstid og oppdateringsfrekvens. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Responstiden sier hvor ofte skjermbildet oppdateres, for å få fin flyt i spill og film bør responstiden være lav ettersom da oppdateres bildet oftest og det vil da virke for oss som best flyt (dersom skjermkortet osv ikke henger etter). Nei, helt feil. Responstiden er bland annet en av faktorene som gjør at det er mye/lite etterslep. Lav responstid=Lite etterslep, selv om f.eks. panel også kan ha noe å si. Tror du blander responstid og oppdateringsfrekvens. Oppdateringsfrekvens (refresh rate) er antall ganger CRT-skjermer oppdateres (hele skjermbilder) på et sekund, målt i hertz (Hz). Responstid (response time) er tiden det tar fra slutten av en forespørsel til skjermen viser det forespurte, målt i ms. Dette brukes for LCD-skjermer der bare deler av skjermbildet blir oppdatert. Selv om det er forskjell på disse i måten skjermen opererer på, så vil det for oss bli mye av det samme. Høy oppdateringsfrekvens vil kunne forårsake etterslep (ghosting), liksom høy responstid også vil gjøre dette. Lavt kontrastforhold vil også kunne forårsake etterslep. Endret 1. august 2005 av gunnard Lenke til kommentar
Barrabas Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er det noen som har funnet ut når samsung 193p+ kommer til Norge? Dette er et 8ms VA panel. Jeg har snakket med Samsung norge og der ba de meg bare følge med på presse sidene Mine tidligere opplevelser er at produktene kan være i butikken før noe står på slike sider Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 nå er den på komplett faktisk. Enda ingen som har testa denna? Lenke til kommentar
Barrabas Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 nå er den på komplett faktisk. Enda ingen som har testa denna? Jeg fant den ikke der. Husk det er 193P+. 193P har vært på markedet lenge. +er en forbedret utgave med overdrive Jeg har tro på denne da 193P er fra før en veldig god skjerm Lenke til kommentar
detonator Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 nå er den på komplett faktisk. Enda ingen som har testa denna? Jeg fant den ikke der. Husk det er 193P+. 193P har vært på markedet lenge. +er en forbedret utgave med overdrive Jeg har tro på denne da 193P er fra før en veldig god skjerm Han mener 930BF. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311134&cks=PRL Venter spent på flere tester av denne. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 nå er den på komplett faktisk. Enda ingen som har testa denna? Jeg fant den ikke der. Husk det er 193P+. 193P har vært på markedet lenge. +er en forbedret utgave med overdrive Jeg har tro på denne da 193P er fra før en veldig god skjerm Han mener 930BF. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311134&cks=PRL Venter spent på flere tester av denne. ja beklager det var 930BF jeg mente Blir spennende og se ja hvordan denne er Lenke til kommentar
firepack3 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Her er en test av 17" skjermen.... http://www.hardwarezone.com/articles/view....1668&cid=5&pg=1 Den fikk 4.5 av 5 stjerner. Har selv bestilt 19" skjermen. Den blir sendt IDAG Endret 5. august 2005 av firepack3 Lenke til kommentar
Barrabas Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg har problemer med å føle at TN (930BF o.l) paneler er tingen. Dette fordi dem har dårligere innsynsvinkel, dårligere farge egenskaper og dårligere kontrast enn VA panelene. TN panelene er likevel raskest til spilling. Siden nå VA panelene kommer med overdrive så får du det beste av begge teknologiene. Responstiden er fortsatt ikke helt på høyde med TN panelene, men vil en merke det?. Jeg har en kompis som har kjøpt seg Viewsonic VP191b 8 ms VA panel og den er veldig bra. Vi har ikke klart å se noe ghosting på den. Den skjermen er en meget sterk kandidat for meg, men jeg har lyst til å se hvordan den nye Samsung 193P+ blir siden jeg ikke trenger en ny skjerm enda. Samsungen har et nydelig design. Har dere noen kommentarer vedrørende min negative holdning til TN panel. Jeg må inrømme at jeg ikke har fått testet et TN panel selv, men alt jeg har nevnt er gjengangere i testene og en begrensning i TN teknologien. Det hadde vært fint om jeg også kunne legge ulike TN paneler inn i min vurdering for ny skjerm. Det er jo mange å velge mellom der Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Her er en test av 17" skjermen....http://www.hardwarezone.com/articles/view....1668&cid=5&pg=1 Den fikk 4.5 av 5 stjerner. Har selv bestilt 19" skjermen. Den blir sendt IDAG Å så konge! Du må fortelle alt om den når du får testa den Alt fra farger, innsynsvinkel, ghosting, etterslep ALT!! Test den så den svetter! hehe Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 på samsung 930BF følger det med DVI kabel? Det er veldig viktig for meg om jeg skal kjøpe en skjerm, mer avgjørende, hater og betale altfor mye og få så lite igjen.. Fint hvis noen her som kjøpte den kan fortelle det videre. Finner ikke noe som helts info på noen nett sider.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå