abrj Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har en Access database med noen tekstfelter og noen datofelter. Jeg vil vise de 6 siste feltene på følgende måte (hvis noen skjønner); 1 2 3 4 5 6 Er det noe som kan hjelpe meg med denne koden? _________________ Databasen heter catalogDB.mdb, tabellen heter forsidetekst, og skal være sortert etter feltet dato. Nyeste dato skal vises i 1, den 6te nyeste nyheten skal være nummer 6... [ Denne Melding var redigert av: abrj på 2002-07-29 21:29 ] Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 hadde vært lettere hvis du beskrev hva slags database du har og hva du skal hente ut/navn på felter... Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Trenger du sql-kommandoen, eller html-koden? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 alt du trenger er å gjøre er å sortere det etter ID, hvis du har lagt til autonummer så går d bra. da order den dett etter den nyeste først. Select * from batabase, order by id desc eller no slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå