Gå til innhold

Line-in, bare lyd i 2 av 4 høgtalere

Anbefalte innlegg

Har en bilstereo kobla til pcen via line-in inngangen på lydkortet. Problemet er at det bare kommer lyd av de to fremre satelittane. Er klar over at eg bare har overført 2 kanaler til pcen, men det burde vel vere mulig å generere lyd i alle ut fordiom? Er det instillinger som kan gjørast for å oppnå lyd i alle 4?

Lydkortet er et SBLive! 1024.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Line-in lancaster!

Vil spille av musikken fra bilradioen på pcen. Da eg bare har 1 line-in på lydkortet er det umulig å mate inn flere kanaler enn venstre og høgre som eg allerede har gjort.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har eg bilstereoen på ei ekstern strømforsyning, vurderer for tida ulike måter å slå den av/på sammen med pcen, det kan du lese om her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=443718

Grunnen til at eg vil ha en bilradio her er at eg da slepper å bruke ressurser og båndbredde på radio og cdavspilling. Dessuten hadde eg bare liggande en cdspiller. Forøvrig en Pioneer DEH-P725R-W, W'en står for wood, treimitasjon mao :thumbup:

Dessverre er DIN-størrelsen bilspillere kommer i en hel del større enn 5 1/4" brønnane som er standard i kabinett :hrm: Så den blir nok liggande på hylla her (trehylle, så det glir godt inn).

Endret av Jeez
Lenke til kommentar

jeez: k, dette gjøres i programvaren som fulgte med lydkortet, eller, kontroll panel - sound and audio blah blah -- der det er bilde av noen høytalere, trykk på advanced.

Anyways, kan også være instilling på anlegget ditt generelt hvis det er ett sånt *surround* greier for pc.

Lenke til kommentar

Har kikka på instillingane til lydkortet, det enaste som går ann å stille der er lydstyrke, lydfokus og anntal høgtalere i drift, hvilket står på 4 høgtalere. Det er ingen mer avanserte innstillinger for line-in..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...