Jeez Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Har en bilstereo kobla til pcen via line-in inngangen på lydkortet. Problemet er at det bare kommer lyd av de to fremre satelittane. Er klar over at eg bare har overført 2 kanaler til pcen, men det burde vel vere mulig å generere lyd i alle ut fordiom? Er det instillinger som kan gjørast for å oppnå lyd i alle 4? Lydkortet er et SBLive! 1024. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det har i så fall ingenting med lydkortet ditt å gjøre, det er jo instillinger som må gjøres på bilstereoen. Du har jo bare to kanaler i line-in (venstre og høyre) som kommer fra lydkortet. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Line-in lancaster! Vil spille av musikken fra bilradioen på pcen. Da eg bare har 1 line-in på lydkortet er det umulig å mate inn flere kanaler enn venstre og høgre som eg allerede har gjort. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Tør jeg spørre hvordan du du har koblet cd-spilleren (tenker på strøm da) og hvorfor? Har du en bil cd-spiller i en 5,25" brønn? I så fall, BILDE Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Akkurat nå har eg bilstereoen på ei ekstern strømforsyning, vurderer for tida ulike måter å slå den av/på sammen med pcen, det kan du lese om her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=443718 Grunnen til at eg vil ha en bilradio her er at eg da slepper å bruke ressurser og båndbredde på radio og cdavspilling. Dessuten hadde eg bare liggande en cdspiller. Forøvrig en Pioneer DEH-P725R-W, W'en står for wood, treimitasjon mao Dessverre er DIN-størrelsen bilspillere kommer i en hel del større enn 5 1/4" brønnane som er standard i kabinett Så den blir nok liggande på hylla her (trehylle, så det glir godt inn). Endret 14. juli 2005 av Jeez Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 jeez: k, dette gjøres i programvaren som fulgte med lydkortet, eller, kontroll panel - sound and audio blah blah -- der det er bilde av noen høytalere, trykk på advanced. Anyways, kan også være instilling på anlegget ditt generelt hvis det er ett sånt *surround* greier for pc. Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Har du et lydkort som bruker nvidia-drivere, så kan du gå inn på nvidia-kontrollpanelet -> surround-settings og velge "clone". Da skal du får lyd i front-høyttalerne samt de 2 bakhøyttalerne. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Har kikka på instillingane til lydkortet, det enaste som går ann å stille der er lydstyrke, lydfokus og anntal høgtalere i drift, hvilket står på 4 høgtalere. Det er ingen mer avanserte innstillinger for line-in.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå