Zappza Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Hei! Dette er både min første drastiske case modd og min første gang med Skethup Så ikke ha for store forhåpninger om den Hovedprosjektet mitt er altså og skjære ut det gitteret som vanligvis er i et TT Shark og sette inn et plexi, jeg kommer også til og sette inn (forhåpentlig vis) 2 120mm vifter (se Sketchup) og hive inn litt UV lys og lignende, kalde katoder under plexien, tror jeg Endret 8. august 2005 av Zappza Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Fant ut at jeg trenger 30x35 i plexi, noen som vet hva det koster? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Du kan stikke innom en glassmester og høre om du kan få noe avkapp billig Ellers koster det litt for plexi... Skissene bra ut de, har du tenkt til å lakke kabinettet også? Endret 14. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Har nok ikke tenkt og lakke det nei, Synes svart fargen er fin nok som den er http://www.thermaltake.com/xaserCase/shark/sharkmenu.htm, Den største utfordringen blir og sage ut formen, siden jeg bare har 1.5cm klaring på venstre siden av plata men det går nok bra Har foresten aller rede bestilt dette fra Microplex -------------------------------------------------------------------------------- Varenr. Ant. Art.Navn Pris eksl.mva. Pris inkl.mva. 1 stk. Sunbeam Window Kit, L-shape, Transp. 135,00 2 stk. Sunbeam dekorasjonslist, chrome, 1 meter 100,00 1 stk. Sunbeam vifte, UV-reaktiv, Blå, 120mm 85,00 1 stk. Sunbeam Kald Katode, 30cm, UV/Blacklight 29,00 1 stk. Sunbeam Kald Katode Basic Kit 34,00 1 stk. Tusjpenn, UV 65,00 1 stk. Grill, 120mm, Standard, Chrome 24,00 1 stk. Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå 29,00 1 stk. Casebadge, Aluminium, "Radiation - OC" 30,00 Og når jeg får pakken blir det utmåling, avmerking, saging Verktøy er ikke noe problem, etter som jeg har en far som er wannabe altmuligmann :!: Skal foresten også fikse en sånn her og feste på vinduet ;P Hva gir dere meg Endret 14. juli 2005 av Zappza Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Hvilke verktøy trenger jeg til dette? Stikksag med jernblad, mal, hva mer? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Ok. Jeg ville nok ha valgt stikksag, ja. Da tar det ikke så lang tid, og resultatet blir bra=) Bare husk å teip rundt der du skal kutte. Dritkjipt å ripe opp lakken... Edit: Hvor får du tak i den saken som skal på vinduet? Endret 14. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 http://metku.net/index.html?sect=view&n=1&...iques/index_eng, her står alt på engelsk vel og merke Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Vinduet jeg kjøpte ser anneledes ut en det jeg ville... Har lagd ny SketchUp http://home.no.net/pcgutt13/kabb.gif, http://home.no.net/pcgutt13/kabbis.jpg Jævlig med de svarte rammene... noen som vet hvordan man fjerner sånne? På sketch upen seff Endret 15. juli 2005 av Zappza Lenke til kommentar
amarios Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 bare for å plage deg litt: du bør fjerne bildet fra signaturen din da det ikke er lov her på forumet, se retningslinjene her ot: ser bra ut det her Lenke til kommentar
galskab Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei! Dette er både min første drastiske case modd og min første gang med Skethup Så ikke ha for store forhåpninger om den, prøver også å bli sponset av Hammar.no Hvis jeg blir sponset blir det LCD i front og viftekontroller. Hovedprosjektet mitt er altså og skjære ut det gitteret som vanligvis er i et TT Shark og sette inn et plexi, jeg kommer også til og sette inn (forhåpentlig vis) 2 120mm vifter (se Sketchup) og hive inn litt UV lys og lignende, kalde katoder under plexien, tror jeg j3g ble eid i sketchup!! IGJEN bra tegninger Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Takk, er min første Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Vinduet jeg kjøpte ser anneledes ut en det jeg ville... Har lagd ny SketchUp http://home.no.net/pcgutt13/kabb.gif, http://home.no.net/pcgutt13/kabbis.jpg Jævlig med de svarte rammene... noen som vet hvordan man fjerner sånne? På sketch upen seff Skal du ha en plexiplate over vinduet, eller er det bare tegningen som ser sånn ut? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Er nok bare tegningen som ser sånn ut... Skal ha plexi/vindu fra microplex (se post over), i døra. Det er ingen vindu i Shark nå er det et gitter som jeg skal skjære ut og der skal jeg ha plexien Uff posten er så treig! Pakken fra microplex har ligget i Oslo i 3 dager nå!! Lenke til kommentar
galskab Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Uff posten er så treig! Pakken fra microplex har ligget i Oslo i 3 dager nå!! DETTE ER DÅRLIG JORT POSTEN ASSÅ Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 det er fult mullig og ringe posten og purre på paken! Det holder ikke! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg hadde sendt en e-post tidligere i år om akkurat samme greia, da var det et hovedkort som hadde ligget like lenge... Fikk brev fra posten underskrift og alt som sa at "Dette skal aldri skje igjen" Skal sende en e-post og purre Bestilte forresten en Flatskjerm fra PS data har ligget i Oslo like lenge +1 dag... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Bitteliten Update Får delene i morgen til slutt, skal se om jeg klarer og skaffe et digital kamera og ta bilder med, vi har nemlig ikke Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Fikk delene i dag, fikk dessverre ikke tak i digitalkamera... Så da blir det skriftlig Begynte først med og koble opp Katodene, gikk ganske bra men det tok litt tid før jeg fant den optimale plassering så ikke den blåe lyste for mye i forhold til UV-lyset. Følgte foresten med en liten bryter som jeg hadde lyst og koble til viftene for og kunne skru de av uten og åpne kabinettet... Nei jeg har ikke vifte-kontrollen her... Bryteren fungerte når lysene var av men når jeg skulle skru av lysene igjen så skrudde den av hele PCen Noen som kan hjelpe med det? Så dro jeg og spilte rollespill i 5 timer så var jeg tilbake, da hadde jeg med en kompis noe jeg senere skulle takke gud for , og vi begynte og sage ut plassen til plexi glasset, etter litt skryting fra min side om UV lysene Jeg målte opp plexien på døra og dekket til alt annet med malerteip, så rota jeg fram stikksaga og tok til og sage, jeg begynte bare på halv hastighet noe jeg senere skulle finne ut at var dumt. Både jeg, saga, kompisen, og døra oppa mildt sagt opp og ned ble bulker i døra Vi satt saga på full kraft og prøvde på nytt, gikk bedre denne gangen med det rista noe jævlig, endte opp med at fadern kom ut og ba oss sage en annen plass siden det var brennbare ting rett under der vi sagde... Dette er min første erfaring med stikksag, men ble fornøyd Alt ble beint gikk for øvrig "bra på lang strekningene men slet litt i svingene" er det ikke de rally kjørerene sier etter et race ? Vi får se resultatet i morgen gummi lista til og feste plexien limte jeg fast i døra med Adrenalit 12t størkning teipa godt med teip håper det holder... Ble så irritert på gummilista til slutt at jeg holdt på og brenne den Er det bare jeg som plages så med den? Endret 21. juli 2005 av Zappza Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Dette blir bra Følger med på denne -Dj Ovin- Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 I dag prøvde jeg og sette inn plexien etter å ha limt lista i døra i går... gjorde den smartheten og ta av all teipen som jeg hadde satt på i, selv om jeg hadde sagt til meg selv hele natta at "Nei! Ikke ta av teipen før du har kommet der med plexien!" alika vel gjorde jeg det . Noe jeg angrer svært mye på i ettertid... Har sittet i hele dag og prøvd og få til med gummilista ble halv ferdig til slutt da jeg fant ut at jeg hadde sagd skjevt så den var for lang og for trang helt øverst så jeg prøvde og kutte ned litt i døra med kniv noe som skulle ta laaang tid, fant tilslutt ut at jeg kjøper et større plexi og skrur fast i stedet... Hva tror dere om det? Hvilke skruer burde jeg bruke? Skal kjøpe en plate i 40x50cm som er 2mm tykk er dette nok? tykkelsen? har enda ikke fått kamera... Skal på hytta nå i uviss lengde så blir nok en stund til update... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå