Gjest medlem-77217 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 hei Jeg har fått virus på maskinen min, å vet hvilken fil det er, men klarer ikke å slette den... Afess.exe er filnavnet og virus navnet er W32.Spybot.Worm meldingen som kommer opp er: ---------------------------------------------------------- Kan ikke slette Afess: Ingen tilgang Kontroler at disken ikke er full eller skrivebeskyttet, og at disken ikke er i bruk! ----------------------------------------------------------- viruset ligger på C:\WINDOWS\system32\afess.exe filen ligger på C:\WINDOWS\system32\ Jeg har prøvd med norton anti-virus som ikke klarte å slette virsuet, men gi meg informasjon... så.. noen som kan hjelpe meg? [tenkte at den kunne være her, men det er vel feilpostet?] Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 søk etter fjerningssverktøy på symantec.com Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Har du prøvd å logge deg på i sikkerhetsmodus (F8 ved oppstart av Windows). Hvis ikke, prøv det, og gå deretter inn og slett fila på vanlig måte. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 hei. prøv å gå inni sikkerhetsmodus og fjern den derifra. det har funka hos meg noen ganger. ellers skal det gå an å slette den fra commandolinja også. husker ikke helt hvordan det var man sletta filer fra commandolinja nå, har rett og slett glemt det men prøv med safe mode først du. se også om du kan finne noe ved å bruke Ad-Aware og Spybot. jeg tviler på at disse programmene kan finne viruset men. Lykke til. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Tipper du ikke får sletta den fordi filen kjører. Siden det er en .exe - programfil så er nok det sannsynlig. Åpne Oppgavebehandling ved å høyreklikke på oppgavelinja, så velger du "Avslutt prosess". Hvis du lykkes med å stoppe den kan det hende du får slettet den. Dette er egentlig bare et skudd i blinde, det kan godt hende det ikke hjelper. Bare tenkte på hva jeg ville ha forsøkt hvis jeg hadde det samme problemet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå