Gå til innhold

DVD ripping og teksting

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste divX guiden med stor interesse, og har selv prøvd å rippe en DVD for å se hvor god kvalitet en egentlig får.

Jeg synes ikke kvaliteten ble særlig god, men det er vel kanskje mange grunner til det....

Men det jeg ikke fikk til, var norsk teksting av filmen. Uansett hvordan jeg gikk fram, fikk jeg ikke noen undertekst i det hele tatt.

Har noen en ide om hva jeg gjør galt? Evnt. forslag til hvordan jeg skal få det til? Valgte bare norsk i subtitles på menyen i FlaskMPEG, men det kom ikke noe teksting.Dersom jeg spiller DVD'en av fra harddisken, får jeg heller ikke muligheten til å velge norsk teksting, problemet ligger kanskje i rippingen fra DVD til Harddisk?

En annen ting, når jeg ser DVD på datamaskinen får jeg ofte hakk og stopp i filmen som kan være ganske irriterende. Er DVD spilleren min dårlig siden den hakker så fælt, kan ikke skjønne at leiefilmene er så dårlige at de ikke kan spilles av normalt.

Jeg har en Toshiba DVD 6x, PIII 500Mhz prosessor med 384Mb minne og kjører Windows 98 i dual-boot med Windows XP. To harddisker på 13 og 41 Gb.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...