Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm iblandt under oppstart

Anbefalte innlegg

Edit: For å gjøre ting litt mer oversiktlig, her er feilen:

*** STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x80545FF0, 0xB2000000, 0x0070F0F

Lurer på om det kanskje er BOIS'en, siden jeg får blåskjermene under oppstart...

Her følger resten av posten:

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Av og til under oppstarten (Windows XP-logoen) får jeg blåskjerm, av og til rett etter jeg har logget meg på, og av og til en stund etter at jeg har logget meg på, gjerne i forbindelse med starting av Mozilla Thunderbird. Sist gang klikket PC'en rett etter jeg hadde logget meg på, og jeg fikk følgende error:

BCCode : 9c     BCP1 : 00000004     BCP2 : 80545FF0     BCP3 : B2000000     
BCP4 : 00070F0F     OSVer : 5_1_2600     SP : 2_0     Product : 256_1     

Klikker jeg på "Technical information", får jeg opp dette:

C:\DOCUME~1\Christer\LOCALS~1\Temp\WERa078.dir00\Mini071405-02.dmp
C:\DOCUME~1\Christer\LOCALS~1\Temp\WERa078.dir00\sysdata.xml

Her er linken Windows kommer med etter jeg har rapportert feilen:

http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?...0d5720f&SID=134

Når den på den linken sier jeg skal gå til "this MSN search", får jeg opp følgende treff:

http://support.microsoft.com/?kbid=842465

"Stop 7F, 0x00000008 (double-fault) error occurs because of a single-bit error in the ESP register", det er gresk for meg...

Jeg kan ikke starte opp Thunderbird, og jeg får også blåskjerm når jeg i Explorer prøver å kopiere Thunderbird-profilen. :confused:

Jeg kan heller ikke av en eller annen grunn installere programmer, installasjonsfilene får Windows til å klikke...

Og en ting til, hvis noen klarer å finne en bedre tittel til denne tråden, you're welcome.

Edit: En ting til - jeg fikk denne feilen før helgen også, så jeg reinstallerte Windows i helgen. Ser ikke ut til å ha virket... :no:

Edit2: Siden blåskjermen er over på et halvt sekund, var jeg faktisk nødt til å ta bilde av den. Når det klikker under oppstarten, står det følgende:

*** STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x80545FF0, 0xB2000000, 0x0070F0F

Står selvfølgelig masse annet også ("If this is the first time you've seen this..."), men det er vel bare dette som er av interresse.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, tror løsningen er at D-disken min (Maxtor 120GB) har for mange bad blocks, må vel se meg om etter en ny en.

Hvorfor tror jeg dette?

1. Jeg har nå, etter å ha koblet fra D-disken min, startet opp 5 ganger uten feil

2. Det forklarer hvorfor jeg fikk blåskjerm når Thunderbird prøvde å laste profilen min, som ligger på D-disken

3. Det forklarer hvorfor jeg ikke klarer å kopiere profilen til Thunderbird

4. Det forklarer hvorfor jeg ikke klarer å kjøre en del installasjonsfiler fra D-disken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...