stian123 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei! Jeg er ute etter et gjestebokscript som bruker database. Jeg kan ingenting om php, så jeg må bare få scriptet og få beskjed om hvilke databaser jeg skal opprette. Har leita litt på internett nå, men fant ingen enkel guide... Gjesteboka trenger ikke være avansert.... Takker for svar! Lenke til kommentar
Silverviper Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei, her har du en grei guide. Creating A Guestbook Using PHP and MySQL... CD Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 PHP Guestbook I PHP Guestbook II PHP Guestbook III PHP Guestbook IV Gjestebok med MySQL Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Tusen takk! Jeg brukte Gjestebok med MySQL, og det meste går som det skal i starten... Jeg får skrevet, og jeg ser det lagres i databasen, men jeg får det ikke "ut"... Jeg bruker denne koden: <?php //Printer ut table taggen //logger på database $hostname = "localhost"; $user = ""; $password = ""; $db = ""; $connection = @mysql_connect($hostname, $user, $password) or die("Umulig å få kontakt med database"); @mysql_select_db($db); //Sender setningen mot database som skal hente ut infoen $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY gjestid DESC"); //Bruker en loop for aa faa all informasjonen ut while($gb = @mysql_fetch_array($setning)) { //Naa er informasjonen lagret i arrays print(" <b>Nick:</b> $gb[nick]<br> <b>Epost:</b> $gb[epost]<br> <b>Hjemmeside:</b> $gb[hjemmeside]<br> <b>Melding:</b><br> $gb[melding]<br><br> "); } ?> Endret 14. juli 2005 av stian123 Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Har du husket å skrive inn hosten, brukernavnet, passordet, og databasenavnet til databasen din da? Endret 14. juli 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 ja... det er ikke en feil i scriptet altså?? Det kommer ingenting opp Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Kan ikke se noe feil i koden, så er du sikker på at du har skrevet inn riktig host, brukernavn, passord og databasenavn til databasen? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) bruk mysql_error(), for å få en feilmelding fra mysql på følgende steder: $connection = @mysql_connect($hostname, $user, $password) or die("Umulig å få kontakt med database<br>Mysql sa: ".mysql_error()); @mysql_select_db($db) or die("FEIL: ".mysql_error()); //Sender setningen mot database som skal hente ut infoen $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY gjestid DESC") or die("Feil: ".mysql_error()); Alltid greit med feilmeldinger. EDIT: Ting som kan være feil: Feil host, Feil brukernavn, feil passord, feil database, feil tabellnavn, feile feltnavn, osv. Dette vil du mest sannsynlig få svar på fra mysql_error() Endret 14. juli 2005 av kakkle Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg fikk det til! Det var bare feil med tabellnavn.. Er litt newbie så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå