hemo Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Etter at vegvisaren for Plugin Finder Service (i Firefox) feila på Macromedia Flash Player 7.0, lasta eg installasjonen ned manuellt. install_flash_player_7_linux.tar.gz blei lasta ned og install_flash_player_7_linux blei pakka ut. Vidare gjor eg dette: o Program -> Systemverkty -> Root Terminal (skriv inn passord) o cd Desktop/install_flash_player_7_linux o ./flashplayer-installer o Enter, Enter og Enter o Så kjem dette: Please enter the installation path of the Mozilla, Netscape, or Opera browser (i.e., /usr/lib/mozilla): /usr/lib/mozilla WARNING: Please enter a valid installation path. Kva for ein path skal eg skriva, då? /usr/lib/mozilla ligg der den, akkurat som den skal... hmm... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Firefox ligg ikkje i /usr/lib/mozilla, men her: /usr/lib/mozilla-firefox Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 min ligger her: /usr/lib/mozilla-firefox/plugins Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 min ligger her: /usr/lib/mozilla-firefox/plugins Så plugins hos deg ligger i /usr/lib/mozilla-firefox/plugins/plugins? Neida, men det var mappen hvor firefox/mozilla/opera eller en annen browser var installert han skal angi. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Er ikke nødvendig å installere Flash globalt, det holder å installere den i ~/.mozilla Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 I Ubuntu gjøres det enkelt med "sudo apt-get install flashplayer-mozilla". Lenke til kommentar
hemo Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 I Ubuntu gjøres det enkelt med "sudo apt-get install flashplayer-mozilla". Jo, etter dette, så... No har eg brukt apt-get install til å dytta inn Adobe Reader, Java, Skype, osb. Er det nokon måte å automatisera dette på? Fleire pakkar spør om eg er sikker og krev eit "ja" for å gå vidare. Kunne eg til dømes aktivert den derre sudo-saken først og så limt inn 10-20 linjer med apt-get install-kode, for så å la maskina stå å jobba seg ferdig med alle programma på ein gong? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Du kan kjøre "apt-get install program program program" osv ja, men du må vel uansett svare Yes for at du vil installere alle pakkene. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 bruk synaptic da kan du huka av hvilke prog, spill etc. du vil installere og oppgradere. System -> Administrasjon -> Synaptic Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Finnes vel et flagg til apt-get som gjør at den ikke spør. Sjekk man apt-get. Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 En del ufrie programmer vil be deg aksptere en EULA/sluttbrukerlisens (klikkbar lenke) Det kommer du sansynligvis ikke utenom... Med mindre det går an med "asume yes"-flagget i apt? (Tviler på det) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Finnes vel et flagg til apt-get som gjør at den ikke spør. Sjekk man apt-get. --assume-yes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå