int20h Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det går lenge mellom hver lansering, men nå har Matrox endelig introdusert et nytt grafikkort. Millennium G550 PCIe benytter PCIe x1-sporet. Les mer Lenke til kommentar
beh Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Deilig at noen klarer å slippe OSS drivere til sine kort. Jeg tror selv at dette kortet blir perfekt som "kort nr to" til de som har lyst å benytte en tredje skjerm på f.esk. en HTPC etterhvert som det blir vanligere med noen ekstra PCI-E x1 sloter på maskinene. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Digg med 2 x DVI også. MVH Audun Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Deilig at noen klarer å slippe OSS drivere til sine kort. Jeg tror selv at dette kortet blir perfekt som "kort nr to" til de som har lyst å benytte en tredje skjerm på f.esk. en HTPC etterhvert som det blir vanligere med noen ekstra PCI-E x1 sloter på maskinene. Vell, de klarer jo ikke å lage noen vettu drivere til P-serien sin (fortsatt beta, 2-3år etter lansering). Synes ikke Matrox fortjener ros fra *nix-folk lenger. Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg tror selv at dette kortet blir perfekt som "kort nr to" til de som har lyst å benytte en tredje skjerm... Tenkte det jeg også, helt sikkert greit til 2d-bruk i windows.. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Billig og fin løsning om du vil ha fler en 2 skjermer på skrivebordet og Men hva er den kontakten til venstre på skjermkortet ? Kan ligne litt på slik SLI sak som er på gforce. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Men hva er den kontakten til venstre på skjermkortet ? Hvem hva hvor? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 rett foran Pci porten Wild guess men: Sansyndligvis er PCBen laga så de kan putte en kraftigere chip på den og bruke 4xPCIe. På 1xPCIe korta kabber de bare av kontaktpinnene som 4xPCIe korta bruker, dermed blir det en liten tapp stående igjenn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Digg med 2 x DVI også. Jepp, 2xDVI-I og passiv kjøling til en helt grei pris er en meget bra kombinasjon. Sikkert fint om man vil ha 3+ skjermer på en HTPC eller 5+ skjermer på en vanlig PC. (Man får jo 4 skjermer med Nvidia SLI) Kortet kan også settes i hvilken som helst valgfrie PCIe-port (1x, 4x, 8x, eller 16x) Mer info om kortet hos Matrox selv: http://www.matrox.com/mga/workstation/3dws...s/g550_pcie.cfm Den tappen nede forran PCIe-porten tipper jeg bare stikker ut for å styre kortet på plass inn i PCIe-porten. Forøvrig ser jeg ikke poeng med SLI med slike kort. Ytelsen i spill suger jo uansett hvor mange av disse kortene som settes inn. Høyoppløselig bilde av kortet finner dere her: http://www.matrox.com/media/mga/mill_g550_...Ie_box&card.zip (.zip = 5,5MB, 3044x2488 .tif = 29MB) Endret 14. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvis man kjører SLI og bruker 4 skjermer, hvorfor får man bare 5 skjermer hvis man bruker dette Matrox kortet i tillegg? Det er jo 2 skjerm utganger på det Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Og så la du merke til at det står "+" etter tallet. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 For de som ikke skal spille, men bare trenger mange skjermer så får man med mange hovedkort 4 PCIe sloter som kan gi 8 skjermer!!! Sleng inn Linux på maskinen så har man et perfekt miljø til å sitte og overvåke en rimelig stor serverpark. Eller hvis man skal utnytte MS Flight simulator til det ytterste, så kan man ha 1 hovedskjerm (eller 2) med et rått skjermkort og fulle effekter, og så ha 6 andre til å vise sidevinduer, dashboard, kart etc Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Har i grunn de samme tankene som mange andre over hva bruken angår. Jeg har ikke mistet troen på Matrox, men da tenker jeg ikke med hard-core-1337 hjernehalvdelen . Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Selv om du bare skal ha to skjermer så er det mange fordeler å ha to skjermkort. Slipper problemer med forskjellig oppløsning i fullscreen programmer, overlay på bare primary monitor, kun hw video akselerasjon på en skjerm om gangen osv. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Snakk om melking av G serien..... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det er nå ganske søtt at man endelig får brukt de der pci x1 sporene da. Har ikke sett så mye annet som kan nytte disse. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det kortet ligner veldig på to gamle kort som jeg har liggende... (bortsett fra PCI Express 1x) Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Snakk om melking av G serien..... Hvorfor finne opp nye hjul? De har alt du trenger til Windows bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå