Gå til innhold

G550 PCI Express x1 fra Matrox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig at noen klarer å slippe OSS drivere til sine kort. Jeg tror selv at dette kortet blir perfekt som "kort nr to" til de som har lyst å benytte en tredje skjerm på f.esk. en HTPC etterhvert som det blir vanligere med noen ekstra PCI-E x1 sloter på maskinene.

Lenke til kommentar
Deilig at noen klarer å slippe OSS drivere til sine kort. Jeg tror selv at dette kortet blir perfekt som "kort nr to" til de som har lyst å benytte en tredje skjerm på f.esk. en HTPC etterhvert som det blir vanligere med noen ekstra PCI-E x1 sloter på maskinene.

Vell, de klarer jo ikke å lage noen vettu drivere til P-serien sin (fortsatt beta, 2-3år etter lansering). Synes ikke Matrox fortjener ros fra *nix-folk lenger.

Lenke til kommentar
rett foran Pci porten

Wild guess men:

Sansyndligvis er PCBen laga så de kan putte en kraftigere chip på den og bruke 4xPCIe.

På 1xPCIe korta kabber de bare av kontaktpinnene som 4xPCIe korta bruker, dermed blir det en liten tapp stående igjenn.

Lenke til kommentar
Digg med 2 x DVI også.

Jepp, 2xDVI-I og passiv kjøling til en helt grei pris er en meget bra kombinasjon. Sikkert fint om man vil ha 3+ skjermer på en HTPC eller 5+ skjermer på en vanlig PC. (Man får jo 4 skjermer med Nvidia SLI) Kortet kan også settes i hvilken som helst valgfrie PCIe-port (1x, 4x, 8x, eller 16x)

Mer info om kortet hos Matrox selv:

http://www.matrox.com/mga/workstation/3dws...s/g550_pcie.cfm

Den tappen nede forran PCIe-porten tipper jeg bare stikker ut for å styre kortet på plass inn i PCIe-porten. Forøvrig ser jeg ikke poeng med SLI med slike kort. Ytelsen i spill suger jo uansett hvor mange av disse kortene som settes inn. Høyoppløselig bilde av kortet finner dere her: http://www.matrox.com/media/mga/mill_g550_...Ie_box&card.zip (.zip = 5,5MB, 3044x2488 .tif = 29MB)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

For de som ikke skal spille, men bare trenger mange skjermer så får man med mange hovedkort 4 PCIe sloter som kan gi 8 skjermer!!!

Sleng inn Linux på maskinen så har man et perfekt miljø til å sitte og overvåke en rimelig stor serverpark.

Eller hvis man skal utnytte MS Flight simulator til det ytterste, så kan man ha 1 hovedskjerm (eller 2) med et rått skjermkort og fulle effekter, og så ha 6 andre til å vise sidevinduer, dashboard, kart etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...