Gå til innhold

Spillverket.no: Mange telletråder på gamer.no forumet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har rapportert en del av de, og fått sendt et par av dem der de hører hjemme. Jeg har forsåvidt tatt dette emnet opp under tilbakemeldinger om forum. Der fikk jeg ikke store responsen fra ledelsen. Ellers skal det sies at det er veldig mange som synes at telletråder er helt greit (de får jo dratt op postcounten). Selv prøver jeg å gå foran med et godt eksempel på hvordan en post bør se ut i "telletrådene", men dette greier alikevel folk å ignorere og poster telleposter i hytt og pine. Du har hvertfall min fulle støtte. Du kan forøvrig kikke på denne tråden og: Ja denne

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes det begynner å bli litt mange.

Slike tråder som "hvilket spill synes du er best gjennom tidene" synes jeg er greie, men når det begynner å komme sånne tråder som "hva er kuleste PS2-spill?", "hva er kuleste PC-spill?", "hva er kuleste Xbox-spill", "spill med best stemning", "spill med best grafikk", "spill med best fysikk", "spill med best små pixler i gresset som-ingen-ser-men-som-er-kjempekule-fordi-at-denne-tråden-er-helt-meningsløs!", DA synes jeg det går litt for langt.

Nå det begynner å komme utrolig mange av disse her. En av dem er denne "beste stemning". Den synes jeg rett og slett er pointless (håper at min tråd, om hvilke spill folk gleder seg til, ikke regnes som en telletråd :blush: ).

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

er enig. det begynner å bli veldig mange tråder som bare lister opp ein mengde spelnamn utan nokon vidare begrunning.

[iC,17/07/2005 : 19:54] (håper at min tråd, om hvilke spill folk gleder seg til, regnes som en telletråd :blush: ).

så lenge folk begrunner kvifor dei gleder seg til eit spel, så går det greit. men når dei bare hiver ut ein mengde med namn, då nærmer tråden seg fort ein telletråd.

men er sjelden på denne delen av forumet

dette er litt av problemet. det er stort sett ingen av (bruker)moderatorane som holder til på denne delen av forumet (då teller eg ikkje med Tor-Steinar&co).

men som du sier, så kan nok folk bli flinkare til å rapportere tråder.

Lenke til kommentar

Vi skal forsøke å gjøre noen grep fremover nå, for å øke kvaliteten på forumet og få bukt på telletråder raskere. Det har ikke vært nok moderatorer på spilldelen, i takt med økt aktivitet, og dette beklager vi. Men vi ser nå etter nye moderatorer, og håper de som får tilbud av oss takker ja. Samtidig håper vi som nevnt at dere forsøker bruke rapporteringsfunksjonen så ofte dere kan.

[iC,17/07/2005 : 19:54] (håper at min tråd, om hvilke spill folk gleder seg til, regnes som en telletråd :blush: ).

Hvorfor lagde du en tråd som du håpet skulle bli regnet som telletråd (noe den også ble)?

Lenke til kommentar

Fint og se at folk er enige. Jeg ser på det slik, at det er helt greit å diskutere hva som er det beste spillet du har spilt, men når det legges opp til at man bare skal skrive spillnavn, så blir det for meg bare enda en telletråd. Slik kan noen innlegg se ut:

Diablo II

FFVII

Ikke lenger enn det. Så litt mer kvalitet på forumet hadde ikke vært så ille. Det eneste er da hvilke telletråder man skal velge å fjerne, og hvem som skal få leve.

Takk for støtten :)

Lenke til kommentar

Helt enig i dette karer. Må bla langt for å finne en tråd med godt/interessant innhold. I hvertfall i "Diskuter spill og tilbehør - generelt". Flusst med såkalte telletråder. Må si meg skyldig i å ha respondert på flere av dem selv, men da, som nevnt ovenfor, ihvertfall med en kort begrunnelse på hvorfor -tilfeldig spill- har best/dårligste historie/stemning/åpnings-sekvens.

Lenke til kommentar

TST: Jeg mente at jeg håpet at den IKKE ble det. Bare en liten skrivefeil. :)

Forresten, synes ikke tråden min er en telletråd, jeg. Jeg starta med å ramse opp, ja, men jeg linket også til info om spillene.

Dessuten har de aller fleste som har postet i tråden, kommet med begrunnelser for hvorfor de ser frem til dem! :)

Lenke til kommentar
[iC' date=19/07/2005 : 13:48] Forresten, synes ikke tråden min er en telletråd, jeg. Jeg starta med å ramse opp, ja, men jeg linket også til info om spillene. Dessuten har de aller fleste som har postet i tråden, kommet med begrunnelser for hvorfor de ser frem til dem! :)

Men du, som startet tråden, kom kun med en liste - uten begrunnelse. Dermed har du lagt lista, som mange andre også fulgte.

Lenke til kommentar
[iC,19/07/2005 : 13:48] Forresten, synes ikke tråden min er en telletråd, jeg. Jeg starta med å ramse opp, ja, men jeg linket også til info om spillene. Dessuten har de aller fleste som har postet i tråden, kommet med begrunnelser for hvorfor de ser frem til dem! :)

Men du, som startet tråden, kom kun med en liste - uten begrunnelse. Dermed har du lagt lista, som mange andre også fulgte.

Jo, det er jo sant det. :blush:

Lenke til kommentar

Det er jo bare å stenge telletrådene så fort de kommer opp det, la vær å post i tråden. Send heller en report. Enkelt og greit. La moderatorene gjøre jobben.

Det værste som skjer er når vi begynner å blande oss opp i det og fortelle trådstarter hvordan ting skal gjøres, i våre øyne.

Report knappen - Learn to love it!

Lenke til kommentar

Sånn set bruker jeg report knappen ganske offensivt når jeg stikker innom forumet her. Det er alltid like deilig å se slike poster bli hevet til OT-baren. Uansett er det bare å bruke report knappen så aktit som bare mulig. Ikke vær redd for å bruke den.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke telletrådene som allerede finnes er noe å gjøre med. De kan vel egentlig bare stå.

Men i fremtiden så må vel noen kunne stenges.

Jeg har ikke noe mot telletråder, egentlig. Jeg har bare noe mot det at det blir så mange av dem (med så pointless innhold, og innhold som omtrent er det samme som den forrige 3000-siders telletråden).

Det er nå egentlig greit med sånne "siste spillet du kjøpte/spilte" og sånn, men det blir kjipt når det blir sånn "beste RPG, beste FPS, beste RTS", med mindre trådstarter skriver det fordi han har lyst på et slikt spill, og vil ha tips fra andre.

Så som jeg sa, jeg synes NOEN av disse trådene bør få slippe frem i ny og ne, bare ikke alt for mange. :)

Lenke til kommentar
[iC' date=21/07/2005 : 13:55] Det er nå egentlig greit med sånne "siste spillet du kjøpte..."

Jeg startet den.

men det blir kjipt når det blir sånn "beste RPG

Jeg startet den og ;)

Men ingen av trådene skulle bli telletråder, var meningen man skulle diskutere, ikke bare nevne et spill...

Lenke til kommentar
[iC,21/07/2005 : 13:55] Det er nå egentlig greit med sånne "siste spillet du kjøpte..."

Jeg startet den.

Men ingen av trådene skulle bli telletråder, var meningen man skulle diskutere, ikke bare nevne et spill...

Det går ikke ann å diskutere hvilket spill man kjøpt sist. Slike tråder blir telletråder fra første stund, og vil fremover flyttes til off-topic ved første øyekast. :-)

Lenke til kommentar

Så det går ikke ann? Jeg tenkte på at man ut i fra tråden kunne få tips til gode kjøp, diskutere om man var fornøyd med kjøpet, osv. Eventuelt linke til informasjon om spillet. Men jeg gidder ikke diskutere dette mer.

Uansett, jeg mener at alle eksisterende telletråder som ikke holder en viss kvalitet, burde flyttes/stenges.

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...