834HF42F242 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det der er jo noe renspikka vrøvl. Man kan fint få Windows XP til å se slik ut med hjelp av Windows Blinds. Enten så er bildene fake, eller så har Windows latt seg inspirere av Windows Blinds-design, for det var urovekkende likt custom-skall som man kan hente på stardocks hjemmesider. Artikkel: http://programmer.no/art.php?artikkelid=17480&side=2 Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det er ikke noe "Vrøvl" med de bildene der. Det er helt autentiske bilder fra den siste beta versjonen av Longhorn; Build 5203. Det er jo du som prater bare vrøvl, det er bestandig slik at Microsoft først lager betaversjoner av Longhorn, hvor de har litt forskjellige utseender. Etter at disse slippes pleier skinnerne som sender inn Window Blinds-skin å la seg inspirere, så lager de WB-skin som er mest mulig lik den originale Longhorn-versjonen... Det fungerer ikke slik at Microsoft grafiske designere sitter og sniktitter på WinCustomize sine WB-skins, for så å "rappe" dem til bruk i Longhorn Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Det jeg mener er at Longhorn-prosjektet er vrøvl. Poenget mitt er at grensesnittet deres ikke er noen nyhet. Helt siden Windows Blinds første skall (lenge før det var snakk om Longhorn), har man kunnet endre grensesnittet til tilsvarende. Vil ikke kalle det jeg har sett til nå av Longhorn for banebrytende, og de som blir imponert av bildene er kanskje ikke klar over/har aldri sett en moddet Windows XP. Ingenting med de skjermdumpene imponerer meg i hvert fall! Det som dog er interessant, er hva som ligger under panseret, og det kan aldri vises med en skjermdump. Derfor har de bildene lite for seg... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ok, skjønner.... Men nå har vel ikke Ms akkurat lagt så mye vekt på utseende foreløpig, har aldri heller hørt at de har skrytt av at det skulle være "banebrytende". Du må huske på at når de skal lage et standard-utseende til et operativsystem som skal brukes av hundrevis av millioner brukere, så er det ikke enkelt å gjøre alle fornøyd. Derfor lager de utseende som er mest mulig nøytrale, dvs uten sterke farger osv... Når det er sagt så tipper jeg alt det vi har sett hittil av Longhorn-utseender, stort sett bare er midlertidige greier. Den ferdige versjonen vil antagelig få et utseende som vi ikke en gang kan forestille oss nå, så tidlig i betaprosessen. Har også lest at Longhorn skal bli mye bedre å bruke en XP for skinnere og moddere. Det blir kult, jeg likker sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå