mandela Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 irriterer meg veldig over at jeg ikke har funnet noen option i ps cs2 som gir muligheten til å lagre redigerte bilder med orginal dato (slik som gratisprogrammet irfanview klarer lett). er det noen mulighet å få endret disse datoene igjen? (ved lesing av dato fra exif) photoshop ødelegger kronologien min i albumene på denne måten Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Bruker du "Save As..." eller "Save for Web..."? Jeg anbefaler det første alternativet, og jeg _tror_ ikke det påvirker datoen, men det spørs litt på hvilken dato du mener (det ligger flere datoer i fila). Enten mener du "Last modified"-datoen, eller "Picture taken"-datoen. Den siste burde ikke påvirkes av PS CS2 og du kan fint sortere etter denne datoen i WinXP. Bare velg å vise "Bildet tatt dato"/"Picture taken date" som kolonne i detaljvisning, og sorter etter denne kolonnen. En enklere løsning kan være å bruke Downloader Pro for å overføre bildene fra minnekort/kamera til PC'en. Da kan programmet automatisk hente ut datoen fra bildene og bygge denne inn i filnavnet, f.eks. på formatet "yyyymmdd hhmmss batchnavn ###.jpg", og legge alle bildefilene i mapper med navn "yyyymmdd batchnavn", der batchnavn er et beskrivende ord (f.eks. "juleferie", "legoland" eller "skiferie i alpene"). Dette gjør sorteringen enda enklere, siden du kan sortere på navn. Endret 14. juli 2005 av anderfo Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) mener "Last modified"-datoen for filene i winxp. får problemer med albumprogrammet mitt pga dette edit: fikk fikset det etterhvert med attribute magic pro Endret 14. juli 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå