gorg Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 hei jeg får "ntdlr missing", "please reboot system" under oppstart. den eneste måten jeg kan starte pcen er hvis jeg bruker xpsp1 cden mens jeg booter.. hvordan kan jeg fikse dette problemet? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Dette er ofte et resultat av endringer i hardware eller noen ganger drivere. Mer opplysninger om maskinens tilstand siste uke® - har du lagt til noe, fjernet noe etc av hard/software, endret noe i bios etc. Som oftest er det ikke ntldr som mangler, men at Windows ikke greier å lete. Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei, sjekk om dette under kan hjelpe deg. to fix it: u should boot up with windows xp pro go to repair windows then go recovery console from cd rom now u'r in dos mode: if u'r cd rom drive is d: and u'r hard disk is c: just type this: c:\copy d:\i386\ntldr it's ntldr not ntdlr then type: c:\exit u'r pc will restart and everything should work fine now if u don't have win xp pro..go to a friend who has it installed on his computer try to find the file ntldr on their drive c: it always exixts under i386 but don't know exactly where...unhide all files and look for it then put on a floppy disk..go to recover console and copy from a:\ the ntldr file Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Tviler på at det er filen som mangler asså. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 du verden så flinke folk er i engelsk. kan ikke folk være så snille å skrive sikkelig Engelsk hvis de først skal skrive noe? det heter your ikke u`r. og det heter you. ikke u. men uannsett. prøv en reprasjon av Windows XP du. se om dette funker. da booter du bare opp maskina med Windows XP plata. så kjører du videre helt til du har godtatt lisensavtalen. da skal du jo trykke F8. når du har trykka på F8 vil lisensen bli godtatt og du vil komme til den skjermen hvor den gir beskjed om at du allerede har en Windows XP installasjon installert på maskinen din. og den spør om du vil reparere den installasjonen du allerede har eller trykke ESC for å ikke reparere den. da står det hva du skal trykke på hvis du vil reparere installasjonen. tror det er R eller E du skal trykke på for å repare installasjonen. Lykke til. sorry offtopicen i begynnelsen men blir så irritert når jeg ser folk ikke klarer å skrive engelsk på riktig måte. ikke rart at enkelte gutter og jenter får dårlige engelsk karakterer. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Takk for alle svar, skal prøve å reparere windows med cden.. Men fikk dette med engang jeg hadde installert windows, dermed, ingen endringer i hardware Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) jeg fant følgende: Anonymous - Tue Oct 21st, 2003 6:22 am Post subject: The resolution -------------------------------------------------------------------------------- I had the same problem, here the FIX Boot the W xp CD, en E for repairconsole To replace damaged ntldr and ntdetect.com you can copy fresh files from the XP CD using the COPY command. At the Command Prompt type the following COPY D:\i386\NTLDR C COPY D:\i386\NTDETECT.COM C (d: = cdrom, or whatever you use) type FIXBOOT ... Reboot and ENJOY Anders W. Røine DMZ data as www.DMZ.no lykke til, ps. problemet kan også oppstår, når en har glemt å ta ut en floppy disk fra maskinen under oppstarten. Endret 14. juli 2005 av gaggen Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Sry for å åpne en ny post... men gjorde det isteden for å lage en ny! Jeg har akkurat samme problem nå! Jeg har prøvd det dere har sagt... kopierte NTDLR til C: og C:/windows! Vet ikke om hele pcn blir #"¤% hvis jeg kopierer den til windows men, det var broren som gjorde det! Bare nå så restarter pcn med en gang jeg skal boote fra HDD disken! Og det kommer Memory Overflow når jeg booter fra CDROM! Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå