Gå til innhold

UPC og FTP server-noen som får det til å fungere?


Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en maskin her hjemme med en software basert FTP server (Serv-U) med XP, men får ikke dette til å fungere. Jeg vet at UPC har stengt port 21, så derfor er serveren min satt opp med port 20 til FTP bruk.

 

Problemet er at jeg ikke får logget med inn på serveren. Den henger seg på authentication og kommer ikke inn. Hvis jeg prøver å logg meg inn lokalt på nettverket med fungerer det utmerket, men hvis man prøver å logge seg inn utenfra går det ikke.

 

Jeg har satt opp port forwarding på både port 20 og 21 i routeren min(SMC7004VBR).

 

Jeg har forsøkt alle instillinger i Serv-U men uten hell.

 

Er det noen der ute som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har satt opp en maskin her hjemme med en software basert FTP server (Serv-U) med XP, men får ikke dette til å fungere. Jeg vet at UPC har stengt port 21, så derfor er serveren min satt opp med port 20 til FTP bruk.

 

Problemet er at jeg ikke får logget med inn på serveren. Den henger seg på authentication og kommer ikke inn. Hvis jeg prøver å logg meg inn lokalt på nettverket med fungerer det utmerket, men hvis man prøver å logge seg inn utenfra går det ikke.

 

Jeg har satt opp port forwarding på både port 20 og 21 i routeren min(SMC7004VBR).

 

Jeg har forsøkt alle instillinger i Serv-U men uten hell.

 

Er det noen der ute som har noen ideer?

Du ber oss om å hjelpe deg til å bryte de regler som gjelder for ditt kundeforhold til UPC, det er vel ikke helt i Hardware.no sin ånd. Til informasjon er også port 20 en standardport i forbindelse med FTP.

Lenke til kommentar
Du ber oss om å hjelpe deg til å bryte de regler som gjelder for ditt kundeforhold til UPC, det er vel ikke helt i Hardware.no sin ånd. Til informasjon er også port 20 en standardport i forbindelse med FTP.

Tja, UPC stiller her et urimelig krav til sine kunder og selger en surf og e-post-linje uten at de skriver dette tydelig i sin markedsføring, tror ikke HW ser så strengt på dette sålenge vedkommende ikke skryter på seg at det er en warez-ftp han skal drifte.

Lenke til kommentar
Tja, UPC stiller her et urimelig krav til sine kunder og selger en surf og e-post-linje uten at de skriver dette tydelig i sin markedsføring, tror ikke HW ser så strengt på dette sålenge vedkommende ikke skryter på seg at det er en warez-ftp han skal drifte.

Tja, det er vel kundens ansvar å lese retningslinjene, er det ikke? Jeg hadde i hvert fall ikke noe problem å finne dem, uten å søke: Rettningslinjer for akseptabel bruk.

Der står det veldig klart hva UPC mener om ftp-servere.

Lenke til kommentar
Jeg har satt opp en maskin her hjemme med en software basert FTP server (Serv-U) med XP, men får ikke dette til å fungere. Jeg vet at UPC har stengt port 21, så derfor er serveren min satt opp med port 20 til FTP bruk.

 

Problemet er at jeg ikke får logget med inn på serveren. Den henger seg på authentication og kommer ikke inn. Hvis jeg prøver å logg meg inn lokalt på nettverket med fungerer det utmerket, men hvis man prøver å logge seg inn utenfra går det ikke.

 

Jeg har satt opp port forwarding på både port 20 og 21 i routeren min(SMC7004VBR).

 

Jeg har forsøkt alle instillinger i Serv-U men uten hell.

 

Er det noen der ute som har noen ideer?

Du ber oss om å hjelpe deg til å bryte de regler som gjelder for ditt kundeforhold til UPC, det er vel ikke helt i Hardware.no sin ånd. Til informasjon er også port 20 en standardport i forbindelse med FTP.

Dette er så fantastisk dumt at jeg gidder ikke å kommentere dette. Dette skal kun brukes til å kjøre automatisk backup av en privat, ikke-kommersiell side som jeg har (bl.a.mail) og har ikke ingen intensjon om å gjøre noe ulovlig.

 

Denne regelen er som agvg sier helt urimelig og UPC har her en retningslinje som jeg kommer til å bryte uten å mokke. :no:

 

Så roac, kom heller med noen forslag og ikke med en moraliserende pekefinger. Eller så kan du bare la vær å si noe.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Denne regelen er som agvg sier helt urimelig og UPC har her en retningslinje som jeg kommer til å bryte uten å mokke.

 

Så roac, kom heller med noen forslag og ikke med en moraliserende pekefinger siden du tydeligvis jobber hos UPC. Eller så kan du bare la vær å si noe.

For det første jobber jeg ikke i UPC, og har ikke noe med dem å gjøre. Siden jeg (i motsetning til deg) tok meg bryet med å sjekke betingelsene før jeg bestilte min internett-tilknytning, valgte jeg en annen leverandør.

 

Om du finner en måte å bryte dine kontraktsvilkår på så får det være opp til deg.

Lenke til kommentar
Denne regelen er som agvg sier helt urimelig og UPC har her en retningslinje som jeg kommer til å bryte uten å mokke.

 

Så roac, kom heller med noen forslag og ikke med en moraliserende pekefinger siden du tydeligvis jobber hos UPC. Eller så kan du bare la vær å si noe.

 

 

Om du finner en måte å bryte dine kontraktsvilkår på så får det være opp til deg.

Takk :!:

 

Så back on topic. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar

Nei det funket desverre ikke. Samme problemet som jeg hadde når jeg brukte port 20(denne skal ikke være stengt av UPC).

 

Dette er det som skjer:

 

STATUS:> Connected. Authenticating...

COMMAND:> USER xxxx

421 Maximum session time exceeded - closing.

ERROR:> User ID not accepted.

ERROR:> Can't log in. Still trying...

 

Så det ser ut som om det er noe med bruker autentiseringen.

Lenke til kommentar
For det første jobber jeg ikke i UPC, og har ikke noe med dem å gjøre. Siden jeg (i motsetning til deg) tok meg bryet med å sjekke betingelsene før jeg bestilte min internett-tilknytning, valgte jeg en annen leverandør.

Vel, da bør de ikke markedsføre denne linja som en generell intenettforbindelse på lik linje med de som ikke legger slike latterlige begrensninger på produktet.

At de selvsagt gjemmer dette i vilkårene burde være og regne som og lure forbrukerne i og med ingenting av dette står tydelig i reklamen som lokker kundene.

Lenke til kommentar
Vel, da bør de ikke markedsføre denne linja som en generell intenettforbindelse på lik linje med de som ikke legger slike latterlige begrensninger på produktet.

At de selvsagt gjemmer dette i vilkårene burde være og regne som og lure forbrukerne i og med ingenting av dette står tydelig i reklamen som lokker kundene.

Spørsmlet blir jo hvor mye detaljer man skal ha inn i reklamen. Skal du tvinge Telenor til å ha reklamer som spesifiserer at de ikke får med router? Det samme gjelder kanskje for UPC? Jeg er har ikke selv hatt UPC noen gang? Personlig synes jeg det er blir litt for dumt. En forbruker må da kunne pålegges å sjekke at produktet dekker de behovene man har. Hvis du har lyst på en bil med air-condition så sjekker du at bilen har det, du kjøper ikke bilen først for så å klage på at bilen har mangler (for konkurrentene har det). Jeg vet at analogier sjelden fungerer, men det var det beste jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar
En forbruker må da kunne pålegges å sjekke at produktet dekker de behovene man har. Hvis du har lyst på en bil med air-condition så sjekker du at bilen har det, du kjøper ikke bilen først for så å klage på at bilen har mangler (for konkurrentene har det). Jeg vet at analogier sjelden fungerer, men det var det beste jeg kom på i farten.

Joda, men ting som sterkt avviker fra det som er normen på markedet og som kan være til stor ulempe for kjøper bør flagges adskilligt bedre enn og gjemme det i vilkårene. Og det er en stor ulempe for mange at ISP ikke bare sier fy men også sperrer portet og aktivt går ut og hindrer slk bruk.

Lenke til kommentar
Hvis du har satt opp FTP serveren på port 20 må du også åpne for port 19. Hadde en kamerat som sleit med det samme for en stund siden og fant da ut at det også må åpnes for porten under den du kjører FTP serveren med for at det skal fungere.

Nei, det var snakk om PASSIV ftp, den bruker kun en port.

Lenke til kommentar
Vel, da bør de ikke markedsføre denne linja som en generell intenettforbindelse på lik linje med de som ikke legger slike latterlige begrensninger på produktet.

Nå får du gi deg... Jeg vil tippe at 99 av 100 bredbåndskunder ikke har planer om å bruke linja til utgående FTP-server, så å informere om dette til alle blir veldig tungvint.

 

Da får heller de som har litt mer spesielle behov enn folk flest ta seg bryet med å sjekke hva man faktisk har lov til. Som du ser av linken lenger opp i tråden står det jo helt tydelig ganske tidlig i brukeravtalen hva man har lov til å bruke linjen til.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...