schwami Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg er nybegynner på vannkjøling, har et waterchill-sett på én pc, og et bigwater på en annen. Nå som det ikke er luftbobler i systemet, har jeg ingen indikator på om vannet faktisk flyter rundt. Jeg har tatt på pumpen og følt om denne vibrerer, og brukt det som mål på at den faktisk går. Med tanke på at pumper kan stoppe, slik det har skjedd med flere bigwatersett, er dette en god nok måte å sjekke vannflyten på? Eller finnes det en enkel måte å se vannflyten? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Selv bruker jeg Denne vanntanken, med propell som er veldig grei og se at vannet går. Ellers har du jo i overkill klassen feks sånn som denne, Strømnings-sensor til 255,-, men som mildt sagt koster litt da du trenger feks denne;Styresentral styringen til den også (kr 1495.- ). Fordelen er at den da skrur av pc'n om vannet stopper. Kanskje en "billig" forsikring, men likevel alt for dyrt etter mine mål... Av litt mer "normalt" prisede forslag, som ikke skrur av pc'n, men gir god indikasjon så lenge du ser måleren, kan du bruke denne; Thermaltake Flow Indicator til 189,-, eller enda rimligere løsning Flow indicator with filter til 149,- Ellers er jo også det og sette en shut down temp i bios (om du har den muligheten) en grei sikkerhet mot eventuelle problemer med vannflyt. Endret 14. juli 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå