Simen1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Det er alltid greit å ha litt meir maskinkraft enn nødvendig i krevjande spel som HalfLife2 og FarCry. Å ha noe mer enn nødvendig kan vel ikke være nødvendig? Endret 14. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Det er alltid greit å ha litt meir maskinkraft enn nødvendig i krevjande spel som HalfLife2 og FarCry. Å ha noe mer enn nødvendig kan vel ikke være nødvendig? ja men har så drit lyst til at BF2 skal ha like god grafikk som det er bilde av på koveret.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Jeg skjønner. Har du mulighet til å vente på Geforce 7800 GT som lanseres om 28 dager? Eller må du ha noe nå med en gang? Endret 14. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Siden du har en CRT-skjerm som støtter maks 1280x1024 ved 85Hz oppfrisking så vil jeg tro at uansett skjermkort til rundt 3000kr er litt overkill i hvertfall til dagens spill. (CRT-skjermer blurer litt av seg selv så AA er ikke fullt så viktig som på LCD-skjermer) Jeg har ikke hørt det argumentet bli brukt på en CRT PC skjerm før, med en så fin dot pitch er det ikke mye aliasing den vil skjule. Skal man kjøre spill som Farcry, HL2 eller Doom3 med 4xAA og 8xAF i 1280x1024 er ikke et skjermkort i 3000,- klassen mye overkill. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg tenke mer på 2xAA. Jeg tror det kan sammenliges med 4xAA på LCD pga denne blur-effekten jeg prater om. Selv om dot pitchen er lav så kommer denne effekten av at "pixlene" som elektronstrålen tegner opp ikke nødvendigvis sammenfaller helt med pitchen (rutenettet) på skjermen. Dermed kan to naboruter få "smitte" av fargen fra nabopixlene. Siden elektronstrålen alltid vil ha en viss diameter (spredning). Noe som gir en liten blur-effekt (omentrent tilsvarende det du får i photoshop når du bruker blur med en radius på 0,3 pixler.) For ordens skyld: Effekten har ikke noe å gjøre med at skjermen er ute av fokus. Jeg burde tatt bilde av dette for å vise hva jeg mener. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Om han kjøper et til 3000 kr så har han skjermkort en stund fremover. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Jeg tenke mer på 2xAA. Jeg tror det kan sammenliges med 4xAA på LCD pga denne blur-effekten jeg prater om. Selv om dot pitchen er lav så kommer denne effekten av at "pixlene" som elektronstrålen tegner opp ikke nødvendigvis sammenfaller helt med pitchen (rutenettet) på skjermen. Dermed kan to naboruter få "smitte" av fargen fra nabopixlene. Siden elektronstrålen alltid vil ha en viss diameter (spredning). Noe som gir en liten blur-effekt (omentrent tilsvarende det du får i photoshop når du bruker blur med en radius på 0,3 pixler.) For ordens skyld: Effekten har ikke noe å gjøre med at skjermen er ute av fokus. Jeg burde tatt bilde av dette for å vise hva jeg mener. Ja, vel, LCD er skarpere, men langt ifra i den grad du antyder. Hvis 2xAA på CRT skulle skjule like mye aliasing som 4xAA på LCD snakker vi om kraftig blurring. Selv 4xAA ville da heller ikke sett særlig bra ut på LCD. Endret 14. juli 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg skjønner. Har du mulighet til å vente på Geforce 7800 GT som lanseres om 28 dager? Eller må du ha noe nå med en gang? med en gang Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg skjønner. Har du mulighet til å vente på Geforce 7800 GT som lanseres om 28 dager? Eller må du ha noe nå med en gang? med en gang Jeg må anbefalle det som Simen1 gjør selv også, det hadde vært det beste, ingen mulighet for å hale ut tiden? Detblir garantert verd ventetiden. Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 nye radeon kort kan du kjøre i crossfire med en bro mellom kortene, på tester yter nye radeonkort nesten det samme som 7800.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) med en gang Greit! Da er nok det kortet du allerede har sett deg ut eg ganske bra valg. PS. De har det ca en hundrelapp billigere på pcutstyr.no så hvis du ikke skal ha noe annet på komplett så kan du spare litt på å handle der. Gainward sitt kort får også grei kritikk i prisguiden. (Jeg vet ikke så mye mer om dette kortet) Ellers så har du som nevnt Radeon X800XL Endret 14. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Åkei, ble kanskje litt for opptatt med faktisk å spille og glemte stort sett å ta skjermbilder (rart med det der, du ) men noen ble det da til når jeg kom på det. Disse er i high detail på alt, 2xAA i 1280x1024. Fant ikke ut av hvordan man viser framerate i BF2, men det går mer enn raskt nok for meg i hvert fall. Maskinen er vel litt raskere enn oppsettet ditt, men neppe så mye at det er noen kritisk forskjell. png-format (en drøy meg per stykk, vær advart): Bilde0 Bilde1 Bilde2 Bilde3 Bilde4 Bilde5 jpg-format gir litt for mye artifacts til at de egentlig er representative, men skitt au. Det er mindre å laste ned: Bilde0 Bilde1 Bilde2 Bilde3 Bilde4 Bilde5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå