Gå til innhold

dritings når man er 13 og et halvt år ca, farlig?

LowBalls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ontopic: Barn under 15 år har mye lettere for å utvikle alkoholisme. Det er ett eller annet type motstoff i kroppen som er til stede i mindre grad når man er så ung. (Husker ikke hva det heter, så beklager at dette inlegget blir litt tynt.)

Jeg sier ikke at du blir alkis etter en gang på fylla, men så unge barn burde strengt tatt holdes unna flaska. :mad:

Lenke til kommentar
Drakk ikke før jeg var konfirmert og 15, (16mai)

Men som de fleste vet er det stort sett bare psykisk. På lørdag hadde jeg 3 0,5l bokser med cider og 8 0,33l øl. Fant ut at jeg brekker meg bare ved en liten slurk øl, sippet i meg ca 1 0,33l øl og 1,5l cider. Var "full". Husker alt og var ganske normal, bare at jeg trodde jeg kjente alle og snakket med alle. Hadde noen testet meg hadde jeg sikket hatt 0 i promille :)

Sprit og sprite neste :)

yeah right! :!:

Lenke til kommentar

Det er vel ikke direkte farlig, hvis det du mener med farlig er at du kan falle om og dø spontant.. Men man kan ikke bennekte at Alkohol er et skadelig stoff, gift som nevnt her tidligere, hva er vitsen sier nå jeg..

Til et litt mer interesant poeng, de som starter å drikke i så tidlig alder, har veldig høy sjanse for også å være drita første gang de har Sex, noe som er enda mer synd.. første gang skal jo liksom være spesielt, vet ikke jeg ass, men jeg ville synes det var særlig spesielt at en venn kommer bort til deg dagen etterpå å sier "halla, du, du kjørte hun dama bra i går, hørte det igjennom veggen så det ristet".

Stopp mens du enda kan, det er ikke sunt, det er ikke bra og det er totalt unødvendig. Jeg er 16 den dag i dag, og prøver fortsatt å få kjæresten min til å slutte med det.. ikke så lett.. heh.

Jeg synes det er imponerende med folk som ikke drikker, de viser at de tør å stå opp i mot gruppepress.. det er en av de beste kvalitetene en ungdom kan ha!

Lenke til kommentar

men jeg har aldri blitt pressa, jeg vil drikke litt selv..... om vennene mine har lyst og drikke en kveld og ikke jeg, så får de ikke pressa meg til å drikke... nesten alle vennene mine har røyka, men jeg røyker ikke fordet de sier: "kom igjen a, ikke vær så pyse" eller noe i den durn..

jeg gjør det jeg vil, så ikke si at alle ungdom drikker fordi de føler seg presset :)

Endret av alex91
Lenke til kommentar

sier ikke de gjør det fordi de blir direkte presset, men sier de gjør det litt fordi at "alle andre gjør det" eller "Man må jo gjøre det!".. Hvis ingen i ditt miljø hadde drukket kan jeg love deg at du ikke hadde gjort det heller.. jeg var i et slikt miljø og jeg drikker ikke. Det er så mye annet som gir det så mye mer..

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
"det var kjempe gøy, men jeg husker ingenting"

:roll:

klasikker

Haehae, dagens :!:

:!:

det er en annen ting jeg ikke fatter når det gjelder fortisfylla.. hvorfor vil dere egentlig bli fulle? man husker jo ikke noe! Man bare blir borte, gjør mye dumt man ikke vet om før folk sier det til deg dagen etterpå! nice way to waste your freaggin live!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
"det var kjempe gøy, men jeg husker ingenting"

:roll:

klasikker

Haehae, dagens :!:

:!:

det er en annen ting jeg ikke fatter når det gjelder fortisfylla.. hvorfor vil dere egentlig bli fulle? man husker jo ikke noe! Man bare blir borte, gjør mye dumt man ikke vet om før folk sier det til deg dagen etterpå! nice way to waste your freaggin live!

Noen ganger så kan det faktisk være gøy å drikke seg full (så lenge man ikke ligger i grøfta da) er jo en grunn til at folk drikker seg fulle! :)

Jeg begynte å drikke i 9 klassen, da var jeg vel 14-15 år elns?

Fylte faktisk 19(!) i dag :p og drikker så og si hver helg, kanskje ikke så veldig bra, men er sånn det har blitt her jeg bor.

Men skal være enig i at 13-14 åringer som ligger i grøfta og rølper er patetisk, men i de fleste tilfeller så smaker jo de fleste alkohol i denne alderen, så da har det jo lett for å bli sånn :roll:

Lenke til kommentar
Til et litt mer interesant poeng, de som starter å drikke i så tidlig alder, har veldig høy sjanse for også å være drita første gang de har Sex, noe som er enda mer synd.. første gang skal jo liksom være spesielt, vet ikke jeg ass, men jeg ville synes det var særlig spesielt at en venn kommer bort til deg dagen etterpå å sier "halla, du, du kjørte hun dama bra i går, hørte det igjennom veggen så det ristet".

Det at det skal være så forbanna spesiellt første gang er uhyre oppskrytt. Iallfall for min del.

Ja, sant, det kan hende at det er ein episode du husker resten av livet, men det går jo aldri knirkefritt den første gangen likevel.

Eg velger heller å huske den første gangen det faktisk gjekk uten `quirks`, enn aller første gang, då det aldri går heilt bra likevel. :)

Lenke til kommentar
det er jo følelsen det er snakk om, ikke hvordan det gikk å få på den satans kondomen som du sikkert glemmer når du er drita uansett, og da har du gjort det ;) 159,50,- for angrepille det :p

Evt. blir utfallet verre. ;)

Men det å ha sex mens du er full forekommer ikkje kun blant 13-14-åringer. Dei fleste drikk seg usanseløst full i blant, og da skjer sånne ting, rett og slett.

Lenke til kommentar
det er jo følelsen det er snakk om, ikke hvordan det gikk å få på den satans kondomen som du sikkert glemmer når du er drita uansett, og da har du gjort det ;) 159,50,- for angrepille det :p

Evt. blir utfallet verre. ;)

Men det å ha sex mens du er full forekommer ikkje kun blant 13-14-åringer. Dei fleste drikk seg usanseløst full i blant, og da skjer sånne ting, rett og slett.

vel, er det noe man bare ser på som "jaja, shit happens"?

Lenke til kommentar

haha! been there, done that :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...