Gå til innhold

dritings når man er 13 og et halvt år ca, farlig?

LowBalls

Anbefalte innlegg

Tror ikke du var edru. Men brisen kan du ha vært.

Var nok edru stoder deler av kvelden. begynte i 19:00 tida og sluttet klokka 2:00.

Men jeg hadde jo 8øl, drakk en selv og gidde bort/solgte resten. Siden det hele tiden ble mindre og mindre øl i posen min trodde jeg uten og tenke at jeg drakk mye. Gikk hele tiden rundt med en øl i handa også.

Kan hende jeg var bittelitt brisen. Men jeg var hele kvelden psykisk full.

''Fant ut at jeg brekker meg bare ved en liten slurk øl, sippet i meg ca 1 0,33l øl og 1,5l cider.''

Jeg husker alt jeg gjorde her forleden. Da drakk jeg 15 øl og 5-6 dl. Whisky. Jeg var både fysisk og psykisk full, men med engang pappa ringte meg, var jeg blodseriøs.

Poenget mitt er, en kan være ''psykisk'' full, men også (uten at man vet det) være ''fysisk'' full.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs vel også hva du drikker tenker jeg..

Tror det er ytterst få på 13 år som klarer å drikke seg ihel på f.eks øl.. skal nok vere hardcore alkoholiker skal du klare det tror jeg, får du kommer nok til å spy før det skjer ellers.. :ermm:

blir nok smirnoff og kalinka, og noen få shots med sprit ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært full før, men jeg har en følelse at man kan ha det like morro bare man blir litt trøtt og går litt inn for å ha det morro. Man MÅ ikke drikke for å ha det morro vettu. og i en alder av 13 så er det så utrolig mye annet som er bedre enn å drekke seg dritings...

pokemon kort kanskje? :p:P:P:P Tulla :)

Lenke til kommentar
Det spørs vel også hva du drikker tenker jeg..

Tror det er ytterst få på 13 år som klarer å drikke seg ihel på f.eks øl.. skal nok vere hardcore alkoholiker skal du klare det tror jeg, får du kommer nok til å spy før det skjer ellers.. :ermm:

blir nok smirnoff og kalinka, og noen få shots med sprit ;)

Du burde egentlig holde deg unna det da, men sprit, nå er ikke jeg ekspert, så arrester meg hvis det er feil, er ikke sprit "litt" farlig for en 14-åring? :no:

Lenke til kommentar
er ikke sprit "litt" farlig for en 14-åring

Tja, vodka (eller lys brennevin generelt) er jo omtrent det reinaste du kan drikke av alkoholinnholdig drikke, men det er jo selvfølgelig ikkje direkte sunt.

Viss ein absolutt skal drikke i en alder av 13-14, drikk øl, eller evt. cider/"rusbrus", viss ein ikkje liker smaken av øl.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Hvis du ikke daua på dagen (noe jeg anntar at du ikke gjorde siden du laga denne topicen), er det nok ingen fare.

Farene med alkohol er tingene du gjør når du er berusa eller hvis du drikker for mye og må til pumping. Når du har blitt edru igjen, er du trygg. ;)

Lenke til kommentar

som flere andre har sagt: nei, det er ikke farlig. men spesielt sunt eller fornuftig er det ikke :)

ang. 'psykisk' og 'fysisk' rus: for ca en måned siden hadde jeg og noen kamerater link - med øl til. jeg drakk ca 12 pils fra 2000 tl 0530 den natta - og følte meg aldri full (det kan jo ha noe med tempoet og da). men kameraten min - som "ville" bli dritings - ble meget full.

og har selv sett at 'fjortiser' blir sørpe kanon bare de såvidt nipper til sprit :)

er forøvrig tyve selv - og var ikke full før jeg var 17.

Lenke til kommentar
og har selv sett at 'fjortiser' blir sørpe kanon bare de såvidt nipper til sprit :)

samme som en kompis (_16år_) gikk ut for å drikke for første gang. Tror han drakk 4øl, han sier han drakk 5... han var "dritings" helt til vi sa at vi skulle hjem. da ble han plutselig heeelt edru.

Lenke til kommentar

jeg har sett mer enn nok av 13-14 åringer som ligger i gata å ruller seg pågrunn av for mye alkoholinntak.. skyldes som oftest at de har drukket sprit.. det er jo enkelt og greit patetisk.

Om dere i så ung alder absolutt skal drikke så hold dere til øl eller cider/rusbrus, vet at folk har en tendens til å kalle dere pingler og ting som det, men dere klarer ihvertfall å ha litt kontroll.

Er jo litt kjipt å bli henta av mamma og pappa på politistasjonen eller sykehuset i en alder av 13 år da.. er vel igrunn ganske teit uansett, for det viser jo bare det at du ikke har kontroll i det hele tatt.

Å se 13-14 åringer på dritfylla er nesten verre enn 70 år gamle pensjonister som fortsatt tror de er unge og tåler like mye som de gjorde den gang de var unge og spreke..

Jeg drakk hver 16. mai fra jeg begynte på ungdomsskolen, og da gikk det bare i øl cider og rusbrus, var totalt motstander av sprit. Etter å ha fylt 16 så begynnte jeg i det små å gå over til det av og til.

Nå idag så drikker jeg som oftest det jeg føler for, men tar det såpass med ro at jeg ikke ligger hele natta å ruller meg på en do eller ett eller annet gatehjørne..

De som har gadda å lest alt dette er vel bra tålmodige tenker jeg :p

Men det er ihvertfall lov å vere feig så lenge du er ung! hold dere til 4.7% og du slipper som oftest å ligge der som ett kadaver ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...