Gå til innhold

dritings når man er 13 og et halvt år ca, farlig?

LowBalls

Anbefalte innlegg

Takk takk, jeg tenkte over akkurat det: For det første likte jeg linja om dritt og skje, og lurte på om noen andre hadde hørt den før

Ja, den var morsom den :) jeg har ikke hørt den før :) Og selvfølgelig så bryr det meg ikke om du skriver slik. Måtte le litt for meg selv når jeg leste det også. var bra skrevet :)

Bæck to topic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leveren din tåler mindre i en så ung alder, så vær forsiktig!

Alle har en grense som man ikke vil overstige (som for eks. bruk av narkotika, alkohol etc.) og jo tidligere du begynner å drikke jo større sjangs er det for at du kommer til å overstige den grensen, i følge en som var på skolen og fortalte som "fjortissfyll".

Lenke til kommentar

Ei i klassen min vart dritings i en alder av 12, det gikk fint en stund, men nå når hun nett så vidt er fyllt 14 så: Drikker hun en del, reiser på fester i sleng,Røyker,har sex med flere folk, er i lag med en 21åring som er forelder, osv! :no:

Lenke til kommentar

men det å ta seg en øl i ny å ne i lav alder er vel ikke farlig? allså ikke drikke seg full, men drikke det til litt finere middager osv. Tror jeg har drokki en del øl gjennom tidene fra jeg var 12-13 til jeg ble 15.. etter det likte jeg det ikke så veldig godt lenger av en eller annen grunn, selv om jeg begynner å få smaken for det igjen nå

Lenke til kommentar
Ei i klassen min vart dritings i en alder av 12, det gikk fint en stund, men nå når hun nett så vidt er fyllt 14 så: Drikker hun en del, reiser på fester i sleng,Røyker,har sex med flere folk, er i lag med en 21åring som er forelder, osv! :no:

Høres ut som ei flott jente, msnadresse? :p

Lenke til kommentar

ja, det er kjennerelt veldig usunt å drikke når man er så ung. av flere gunner.

1. 13åriger er kjennerelt mindre en voksende folk, og du vill bli kraftigere og fortere på virket av mindre mengdre alkohol.

2. leveren på et menneske er ikke fullt utviklet før man er ca. 16, og som kjent er det leveren som tar mesteparten av støten når man drikker alkohol, og derfor er det større muligheter å få leverskader, alkoholforgiftning, kan også føre til større sjangse for lever og tarm kreft som voksen.

det var de størete biologiske grunnene.

3 man blir ofte en idiot i fylla, voksene mennesker blir duster og gjør mye dumt, selv om de som edrue er oppegående.

når man da tar en 13årig som allerede er... tja skal vi si "barnslig" samenlignet med en voksen kan det bli seriøse problemer, selv om 13 åringer ikke har styrken til en voksen mann kan de fint skade seg selv og andre i fylla, i form av slåsing,(alle vet at ungedomer ofte ikke tenker konsikvenser selv når de ikke drikker.)

dette er ikke ment å disse 13åriger, men det er slikt det er, ja så klart finnes det super 13åringer som mentalt på samme nivå som 16 eller 18 åringer, men det er ikke vanlig.

edit, kan også nevne at faren for å bli alkoholiker og nærkis øker kraftig jo yngre man er når man begynner å drikke.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Det spørs vel også hva du drikker tenker jeg..

Tror det er ytterst få på 13 år som klarer å drikke seg ihel på f.eks øl.. skal nok vere hardcore alkoholiker skal du klare det tror jeg, får du kommer nok til å spy før det skjer ellers.. :ermm:

det går nok mest i smirnoff og kalinka ;)

Lenke til kommentar

Drakk ikke før jeg var konfirmert og 15, (16mai)

Men som de fleste vet er det stort sett bare psykisk. På lørdag hadde jeg 3 0,5l bokser med cider og 8 0,33l øl. Fant ut at jeg brekker meg bare ved en liten slurk øl, sippet i meg ca 1 0,33l øl og 1,5l cider. Var "full". Husker alt og var ganske normal, bare at jeg trodde jeg kjente alle og snakket med alle. Hadde noen testet meg hadde jeg sikket hatt 0 i promille :)

Sprit og sprite neste :)

Lenke til kommentar
Drakk ikke før jeg var konfirmert og 15, (16mai)

Men som de fleste vet er det stort sett bare psykisk. På lørdag hadde jeg 3 0,5l bokser med cider og 8 0,33l øl. Fant ut at jeg brekker meg bare ved en liten slurk øl, sippet i meg ca 1 0,33l øl og 1,5l cider. Var "full". Husker alt og var ganske normal, bare at jeg trodde jeg kjente alle og snakket med alle. Hadde noen testet meg hadde jeg sikket hatt 0 i promille :)

Sprit og sprite neste :)

Tror ikke du var edru. Men brisen kan du ha vært.

Lenke til kommentar

Det som er skummelt med at unde mennesker drikker (drikker seg dritings) er mentalitet vil jeg tro. I den alderen er det ikke helt uvanligt at man er "litt høy på pæra" og det er ikke akkurat ukjent at man _kan_ bli nokså sentimental når man er på fylla. Dette er en kombinasjon som _kan_ lage ubehagelige situasjoner, hvis man skulle komme til å si et litt skjevt ord til en fremend (jeg har selv vært dær, og det kunne gått galt), men man lærer av sine feil :yes: (de fleste av oss i allefall)

Lenke til kommentar
Tror ikke du var edru. Men brisen kan du ha vært.

Var nok edru stoder deler av kvelden. begynte i 19:00 tida og sluttet klokka 2:00.

Men jeg hadde jo 8øl, drakk en selv og gidde bort/solgte resten. Siden det hele tiden ble mindre og mindre øl i posen min trodde jeg uten og tenke at jeg drakk mye. Gikk hele tiden rundt med en øl i handa også.

Kan hende jeg var bittelitt brisen. Men jeg var hele kvelden psykisk full.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...