Gå til innhold

Hjelp med filmlyd og mikrofoner

Anbefalte innlegg

Når man lager film med vanelig amatørkameraer er lydkvaliteten veldig dårlig. PÅ veldig mange kameraer er det mulighet for tilkobling av mikrofon.

Jeg lurer på om det går an å få tak i en mikrofon som henger på en stang (som de bruker på tv osv.). Det jeg tenker på er en "stang" hvor det hanger en mikrofon i enden. Har dere noen anbefalinger (sider).

På forhond takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vert fint med trådløs mic... helt enig men problemet er at det er så veldig veldig dyrt for en vanelig fyr som meg fra Drammen!

Please HELP!!!

Ser at noe trådløst utstyr koster over 400$!!!

Endret av lars91
Lenke til kommentar

Hva og hvor er det egentlig du skal filme?

Mikrofonvalget må tilpasses forholdene.

God lyd koster en del, en tommelfinger regel er at hvis du skal matche bildekvaliteten på kameraet så bør mikrofonene koste det samme som kameraet...

Billige hobbyløsning kan være å bruke en minidisk eller mp3 recorder med egnet mikrofon der handlingen skjer og så redigere inn dette opptaket etterpå (husk klapper for enklere synkronisering av lyd/bilde)

Hvis du skal ha kvalitet på trådløse systemer så må du nok opp i Sennheiser Evolution klassen på utstyret.

Et vanlig kosteskaft med påtejpet shotgun mikrofon og forlengelseskabel med overgang til den litt spesielle mikrofoninngangen som er på kamerat ditt er også en løsning.

Forøvrig finnes det en egen 4 kanals mikrofon til kameraet ditt:

http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-...rder-Review.htm

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...