Jonhau2 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Har skrudd sammen en ny AMD 64 s939 data. Men sliter med å installere XP! Spec: PSU: 350W (Artic Silentium Cooling kabinett) HK: Abit AN8 Ultra, s939, NF4, PCIe CPU: 1,8Ghz 3000+ AMD64 GPU: MSI 6600GT 128MB HD: Samsung Spinpoint 200GB sata2 RAM: TwinMos 3200 2x512MB dual. (Port 1 & 2) Problem: PCen fryser etter at XP-CDen har kopiert filer til HD og restarta. Det hender jeg kommer så langt at jeg skal skrive inn CD-key, men da fryser den igjen. Hva har jeg gjort: Jeg har lest endel på hw.no og ser at flere har hatt lignende problem, men har ikke funnet en real løsning enda... - Jeg har prøvd Ultimate Boot CD v3.3 og kjørt Minnetest (den som var på F1 tasten..) Den lot jeg gå i ca 30 min, og de tre første "test-delene" var feilfrie. Jeg har også kjørt HD alternativet Samsung. Formaterte og la inn ny MBR (Master Boot Record). Jeg synes det er rart at det ikke da kommer mer info om harddisken når jeg trykker på "Disk information", se vedlagt bilde!! - Jeg har sjekket temperaturer, CPU ligger på under 45 og alt det andre er ok. - Har prøvd to XP CDer og en 2000 cd. - Har resatt CMOS et par ganger.. - Formatert med FAT32, NTFS og NTFS(Hurtig) - Trykka på F6 for å installere driver greier, men har ikke diskett eller diskettstasjon, og det andre alternativet hjelper ikke tror jeg. Har lagt ved bilde av "Diskinfo" fra Ultimate Boot HD program, samt 2 bilder fra BIOS !! LINK: http://www.home.no/knertn/ Håper på gode svar og forslag til løsning på mitt problem Edit: La til link til bilder av bios... Endret 13. juli 2005 av Jonhau2 Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har du en annen harddisk som du kan bruke tilgjengelig? Det kan hende at harddisken du har fått, er skadet på en måte. En, eller flere sektorer på harddisken kan være skadet, og da kan det oppstå "frysing" av skjermbildet. Hvis du har mulighet, prøv og installer Windows på en annen harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå