AK47 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Finnes det noe tilsvarende med tanke på brukervennlighet som det vi husker som Soundtracker fra Amiga-epoken? Prøvde akkurat e-jay, som fulgte med et headset som jeg kjøpte. Ikke akkurat som gode gamle Soundtracker, men minnene dukket opp Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Vet ikke om Fast Tracker 2 blir så alt-for moderne, men du kan jo også ta en titt på Skale Tracker. Skale var også kjent som FT3, og er en oppusset utgave av FT2 stort sett. Verdt å ta en titt på hvertfall Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Takker, dette ser bra ut. Skal laste ned snart når jeg sitter på rett maskin. Vet du hvordan det er med instrumenter? Husker at mulighetene var svært mange på Soundtracker. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Skale Tracker kan bruke WAVE/AIFF til mapping av instrumenter. Det er max. 256 samples per instrument i nyeste version. Skale bruker også den gamle typen envelopes på instrumentene hvor en kan tegne egne envelopes for bl.a volume, panning, filter etc. Skale støtter også VSTi software-synth via en VST-host, men jeg gav meg med Skale før dette kom slik at jeg ikke har testet dette. Ser også at nyeste version støtter bl.a AKP (Akai S5000/S6000) Instruments og SF2 (SoundFont 2.0) Eneste tingen som kan bli litt irriterende er at sample-editoren er uferdig, så du må nok nøye deg med å bruke en ekstern editor slik som f.eks Sound Forge. For øvrig har Skale et veldig godt forum hvor du kan snakke med andre Skale-folk (har selv vært moderator der, skryte skryte ) Lenke til kommentar
friskies Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 prøv Renoise. Basert på fasttracker2 og støtter VST og VSTI. Det er også 100% ferdig og 100% stabilt. Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 flere alternativer modplug tracker(jeg bruker den) renoise Skale madtracker(har støtte for rewire) Litt eldre: Impulse tracker Scream tracker Lenke til kommentar
filter69 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Renoise wiki-tutorial Synes absolutt renoise er den beste trackeren nå. Renoise er dønn stabil og er den som utvikler seg fortest. Skale og MPT duger bra til rene mod prosjekter etc (.mod, .it, .xm). Vst(i) supporten her er høyst ustabil ennå. Så skal du gå videre og bruke andre og nyere ting enn ren oldschool tracking så ville jeg sett mer på madtracker eller renoise. Noen fordeler: Renoise: - opptil 12 note-kolonner og 4 fx-kolonner _per track_ - Automasjon, trackfx- og instrument LFO - ASIO - track fx - Midi support inn/ut og midi import - Alle hotkeys (over 300 stykker) kan justeres - meget bra og stabil vst(i) support - også Mac OSX - fx ruting (master send tracks) - render selection in pattern to sample slot - fantastisk morsomt til å lage samples/instrumenter/loops ved å tracke vsti og samples og rendre en selection direkte ut til nytt instrument - en gasillion små editerings funksjoner - recorder mer nøyaktig (ned til tick nivå - ikke bare linjenivå som andre trackere) madtracker: - automasjon - Rewire - vst(i) - track fx skale: - ASIO - SF2 , AKAI support - skale kan være en vsti i andre sequencere - vst(i) - midi - justerbare hotkeys Alle er mer eller mindre gratis aller 99% funksjonelle i demo versjonene. Så prøv deg frem Gratis og kommersielle effekter og instrumenter (vst/vsti) finner du her. Endret 7. august 2005 av filter69 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå