dreadful Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Hei, Endelig er turbo installert, og tingen er oppe å går. Jeg tror uten å si dette 100% sikkert at dette er Norges første Turbo konvertering av Celica med 1ZZ-FE motor. 00-> (Gen 7) Turbo'n som sitter i er en Garret GT28R m int Wastegate og custom C2 Power manifold. Stor intercooler med R2D2 Popoff Dysene er byttet ut med 360 cc dyser(org 260cc), fuel pump er byttet fra 110L/m til 160L/m. Ellers er Greddy Emanage installer, og Wide band sensor. Clutsjen er byttet til en RPS 6 puck clutsj med RPS 9 lbs svinghjul. Dempere er byttet til Coiler Tanabe SustecPro Bremsene er byttet til Rotora 320mm 4 piston foran og stock bak. Eksosanlegget er komplett 3 tommer fra C2 Power Av ekstra instrumenter har vi koblet til Eksostemp, Boost gaugde og oilpressure (savner bare oil temp) Kompisen min som eier bilen og undertegnede har gjort alt dette selv, har vært litt av en jobb, og vi har lært mye av det. Slenger ved noen bilder av bilen Endret 15. juli 2005 av dreadful Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ser bra ut dette men savner bilder. Du kunne også lagd en worklog av det og. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Skal få slengt opp noen flere bilder av prosessen, har en liten bråte på maskinen, men jeg sleit litt med å legge inn flere bilder etterhverandre ved mindre jeg har et galleri å linke til, noen som kan hjelpe meg der? Endret 14. juli 2005 av dreadful Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Skulle vel egentlig fått flytta denna til Annet? *Rapportert* Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Skulle vel egentlig fått flytta denna til Annet? *Rapportert* HVorfor skulle den det? Det er jo trimming av en bil? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Fordi det nå har blitt en showcase. Men, det er da isfall opp til modda og bestemme det.. Men i mine øyne sku den det da.. uansett, digger bilen edit: Jeg er nå i det humøret, at denne kan ligge hvor den vil, gjerne her.. Endret 15. juli 2005 av ZyreX Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 har dere målt antall kh og nm? stilig prosjekt og en meget pen bil.. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Nope, er ikke blitt målt enda, den skal inn til tuning snart. Forhåpentligvis Bjørnstadbil med deres dyno og ekspertise:D Dette blir vel gjort en gang i slutten av august, begynnelsen av september, så da blir det også lagt ut dyno charts. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 1ZZ-FE utvikler 140hk orginalt, så jeg tipper på at den leverer rundt 200-220Hk /m turbo og de dysene som sitter på nå Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Yeah, nice work. Liker veldig godt det jeg ser, er ikke ofte noen som turbokonverterer Celica ... Ser sjeldent noen som gjør noe mer enn chip og eksos nå for tida Men resten av planene? forsvant de? vingedører og styling? Ikke at jeg savner det men jeg bare lurer.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Stilig bil, fine gadges =) Hvor mye kostet tuningen ? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 *kremt*stygg*kremt* .. hva med styling da, denne bilen er jo stygg uten styling.. må få styla den så blir den bra..!!.. hvor mye kostet all tuningen da?? Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Ser meget bra ut, men får du godkjent galskapen?Er det gjort noe med innmaten i motoren, forandret kompresjonen, andre stempler osv? Passer best under worklogs\showcase, så flytter den ditt. Endret 23. august 2005 av trra Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 *kremt*stygg*kremt* Faktisk ikke. Bilen ser helt bra ut uten masse styling-skrap. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 All respekt til den som gjør noe slikt, og spesielt selv. Men jeg synes heller ikke at 7th gen Celica er noe pen å se på.. Og som trra spør om, får du det godkjent? Eller skal bilen bare kjøres på bane? Zandro, er de tallene du oppgir bhp eller whp? Tror ikke jeg ville gått noe spesielt over 200 whp på den bilen uten å bygge om motoren. Hvis det ikke er tatt høyde for kompresjon og andre faktorer vil herligheten kunne bryte sammen titt og ofte. Ta for eksempel en Honda Civic som går her i byen.. Har byttet topp 5 ganger tror jeg, på kort tid. Han har turbokonvertert motoren sin. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Det er snakk om bhp da, hvist du tar 200whp og legger til effektap i girkassa og div andre variabler så blir det litt vel mye for en orginalmotor å tåle. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 BHP er Brake Horse Power, og dvs bremsa hk.. Uansett, gratulerer med vellykket prosjekt! Det så ekstremt najst ut.. Men gjort noe med stemplene? Høvlet\byttet til lavkomp stempler? Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Da er offisielle tall tilgjengelige etter at Bjørnstad bil har fin tunet bilen. Tallet er 240 HK med org innmat på hjulene. Denne bilen er et beist. Ang utseende så er smaken som baken, jeg liker bilen veldig godt slik den ser ut. Bedre å ha en bil som er moro å kjøre, og som går godt en å bare ha en bil som ser ut som om den klarer 300 men som fiser ynkelige 110 hk med en lyd verdig et jagerfly;) Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Prosjektet har ikke vært billig. Det er kun blitt brukt kvalitet på denne bilen hele veien, så jobben kunne sikkert væt gjort billigere, men hvem bryr seg om penger når det er snakk om bil neste oppgradering er stempler +armer, veiv, sleeves, ventiler, ventilfjærer, custom innsugsmanifold, custom fuelrail, 550cc dyser +++ Endret 2. september 2005 av dreadful Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå